مدیرعامل جمعیت هلال استان ایلام:
مدیرعامل جمعیت هلال استان ایلام از امدادرسانی به ۴۸ حادثه جاده‌ای زائران اربعین حسینی توسط این جمعیت از ابتدای سفر زائران اربعین تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۷۹۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 22 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین عارفی افزود: در این سوانح در مجموع ۴۱ هزار و ۷۸۷ نفر از زائران اربعین حسینی دچار حادثه شده بودند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک یک هزار و ۹۰۹ زائر نیز مصدوم شده‌اند، ادامه داد: این تعداد مصدوم تاکنون در حوادث جاده‌ای و غیر جاده‌ای توسط نجات‌گران جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی شده اند.

عارفی تاکید کرد: از این تعداد مصدوم ۷۴ نفر با بالگرد و آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند و ۱۴ نفر نیز در این حوادث فوت شدند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۸۳۳ نفر از زائران هم به صورت رایگان از خدمات تست قند خون و فشار خون در پایگاه‌های هلال احمر بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام به اسکان اضطراری زائران نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۹ هزار و ۹۰۰ زائر توسط این جمعیت در مهران و سایر شهرستان‌ها اسکان یافته‌اند.

به گفته استاندار ایلام: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین از هشتم مهرماه مصادف با اول ماه صفر تا یک روز بعد از اربعین(۲۷ ام مهرماه) از مرز مهران تردد داشته‌اند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار