رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تاکنون هیچ بیماری خاصی از قبیل وبا، سارس(تنفسی) و آنفلوآنزا در بین زائران اربعین مشاهده نشده است.
کد خبر: ۷۸۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 20 October 2019

احمد مشکورنیا در پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: خدمات بهداشتی و درمانی که در مرز چذابه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارئه شده ، بیشتر در زمینه خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها بوده است.

وی افزود: درحوزه بهداشت محیط نیز کنترل آب، نظارت برپخت غذا و همچنین شستشوی میوه ها، شرایط استحمام و آخرین وضعیت سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: بازرسان این مرکز بهداشت به صورت شبانه روزی از ابتدای شروع پیاده‌روی اربعین تا آخرین دقایق در مرزهای استان حضور دارند و بسیار هم سخت‌گیرانه عمل می‌کنند چرا که سلامت مردم برای ما در اولویت است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها نیز کارشناسان و بازرسان مربوطه در مرزهای استان مستقر شده‌اند و زائران در بدو ورود ویزیت می‌شوند.

مشکورنیا اظهار داشت: تمام موارد محتمل در خصوص بیماریهای شایع در اربعین از زائران پرسیده می‌شود تا اگر در این زمینه‌ها مشکلی داشتند به سرعت به آن رسیدگی کنیم.

وی افزود: در صورت مشاهده درد شکم، اسهال و استفراغ، سرگیجه و مواردی از این قبیل به سرعت به آن رسیدگی می‌کنیم و نمونه برداری های لازم انجام می‌شود تا ویروسی یا میکروبی بودن یا نبودن بیماری مشخص شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: امسال با منظم‌تر شدن شرایط تردد زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی استان اقدامات بهداشتی و درمانی به صورت دقیق‌تر انجام می‌شود و فرایند بیماریابی نیز بهتر صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد : اکنون درمانگاه‌های متعددی در مرزهای استان مستقر است که جا دارد از هلال احمر استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز که در این زمینه با ما همکاری لازم را داشتند، قدردانی کنیم.

مشکورنیا گفت: پزشکان، پرستاران و بهیاران به صورت شبانه‌روزی در این درمانگاه‌ها مستقر هستند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند .

وی ادامه داد: انتظار می‌رود زائران آب بسته بندی شده و همچنین غذاهای گرم مصرف کرده و از استفاده از هرگونه منبع نامطمئن آب و یخ خودداری کنند،زائران همچنین باید از تماس با افراد دچار بیماری‌های گوارشی یا تنفسی خودداری کنند و زائرانی دچار بیماری نیز موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: زائران به هیچ عنوان از سبزیجات و سالاد استفاده نکنند چرا که نحوه شستشوی آنها مشخص نیست و می‌تواند باعث بیماری شود.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار