مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با تأکید بر ضرورت راه اندازی موزه اثرهای تاریخی در استان گفت: اکنون هشت هزار اثر تاریخی استان البرز در موزه تهران نگهداری می شود.
کد خبر: ۷۸۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 20 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری در نشست زیر ساخت ها و فرصت های گردشگری البرز افزود: این در حالی است که این آثار محصول کاوش باستان شناسان البرز بوده و معرف پیشینه تاریخی و فرهنگی البرز به شمار می روند.

وی ادامه داد: با راه اندازی  موزه  موزه تاریخی می توان البرز را از حالت  عبوری به استانی مقصد گردشگری تبدیل کرد.

صابری گفت: یکی از مشکلات در سرمایه گذاری گردشگری البرز نبود زمان مشخص برای پاسخ به استعلامات است بطوریکه از سال ۹۱ سرمایه گذارانی در این استان همچنان در چرخه دریافت  استعلام به سر می برند.

وی بیان داشت: اکنون ۲۶ طرح گردشگری در البرز داریم که سرمایه گذار آنها آماده همکاری است.

صابری خاطرنشان کرد: ۱۷۰ هکتار از اراضی باغستان کرج برای طرحهای گردشگری در نظر قرار گرفته  که اقدامات زیر ساختی در بخشی از آنها انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: اکنون یک بازارچه صنایع دستی ۳۷ غرفه ای با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری ماهدشت فعال شده است.

صابری افزود: براساس بررسی ها ۲۶۰ کارگاه صنایع دستی که بستر اشتغال را برای ۹۰۰نفر ایجاد کرده در البرز فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در بخش صنایع دستی همچنین سه هزار شاغل در خانه و پنج آموزشگاه فعال داریم. 

طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تاکنون ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی در این استان شناسایی شده که ۲۷۱ اثر آن به ثبت ملی رسیده و مابقی در نوبت ثبت قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار