سردار سید یوسف مولایی گفت: دشمن علی رغم تلاشی که برای ایجاد حواشی، اتفاقات و ناامنی در عراق، لبنان و ... داشت و می توانست اربعین را به انزوا ببرد، ناکام ماند زیرا مردم عراق متوجه شدند عملیات بزرگ اربعین را باید پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۷۸۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 20 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرمانده سپاه البرز درباره شکست حصر رسانه ای اربعین گفت: حرکت عظیم اربعین به اندازه ای قوی، شدید و غیر قابل تصور برای دشمن بود که نتوانستند مقابل این عملیات فرهنگی بایستند زیرا جوامع مختلف در این عملیات بزرگ شرکت داشتند. 

سردار سید یوسف مولایی افزود: شاید اگر این حرکت صرفا به ایران و عراق ختم می شد دشمن می توانست تحرکاتی داشته باشد اما زمانیکه مشاهده کرد مردم آذربایجان، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی در اجتماع بزرگ اربعین حضور دارند، علی رغم در دست داشتن سرور و مرکزیت شبکه های اجتماعی، کنترل آن را از دست داد و نتوانست مانع اشاعه این حرکت جهانی شود. 
 
وی با اشاره به اینکه اجتماع بزرگ اربعین زیر سایه اباعبدالله (ع) شکل گرفته و الطاف غیبی ایشان، تمام یافته ها و بافته های جبهه باطل را به هم می ریزد، اظهار داشت: برای ما به تجربه ثابت شده است، هر میزان دشمن مقابلِ یک عمل بزرگ بایستد، خداوند و صاحب اصلی کار، مانع تحقق هدف آنها خواهد شد. 
 
سردار مولایی با تاکید بر اینکه شکست حصر رسانه ای اربعین نشان داد دشمن هم می تواند برای ما ابزار شود، تصریح کرد: بعضا اتفاقاتی را شاهد بوده ایم که تصور می کردیم به ضرر ما خواهد بود اما در ادامه متوجه شدیم دشمن نیز دست به کار شده است، همانند زمانیکه دشمن سپاه را در حادثه سیل تروریست خواند در حالی که خودش ابزاری برای حفظ آّبروی سپاه به واسطه محبتی که در دل مردم دارد، شد. 
 
وی گفت: حب الحسین یجمعنا نشان داد امروز اگر به هر میزان در دنیا افراد پلید وجود داشته باشند در مقابل انسان های آزاده ای در اروپا، آمریکا و سایر کشورها حضور دارند که از اجتماع بزرگ اربعین متحیر شده و دست به تبلیغ می زنند زیرا تجربه نشان داده است، ضد تبلیغ هم به تبلیغ ختم می شود. 
 
سردار مولایی افزود: دشمن علی رغم تلاشی که برای ایجاد حواشی، اتفاقات و ناامنی در عراق، لبنان و ... داشت و می توانست اربعین را به انزوا ببرد، ناکام ماند زیرا مردم عراق متوجه شدند عملیات بزرگ اربعین را باید پشتیبانی کرده و سکوت کنند، این مسئله نعمت بزرگی خواهد بود و دشمن را کلافه می کند، همچنین تاثیر زیادی در معادلات آتی منطقه ای، فرا منطقه ای و جهان اسلام خواهد داشت. 
 
وی اظهار داشت: باید قدر این حرکت عظیم را بدانیم و از آن استفاده صحیح کنیم زیرا خداوند با با ما عقد اخوت نبسته است و اجتماعی شدن حب الحسین یجمعنا یک "شروع" است و باید به درستی آن را مدیریت کرد تا به نتیجه برسد.
 
فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه عملیات روانی یک فرایند بوده و نقطه نیست، تصریح کرد: اربعین می تواند شروعی برای یک حرکت یکساله باشد و از ظرفیت های آن استفاده کنیم زیرا یک فرهنگ بزرگ در حال رشد و نمو بوده و انسان ساز است در نتیجه باید فضای مجازی و کسانی که در عرصه فرهنگی فعالیت دارند آن را به عنوان تغذیه عملیات روانی علیه دشمن استفاده کنند. 
 
سردار سید یوسف مولایی در خاتمه با تاکید بر اینکه عملیات روانی علیه دشمن باید پخته شود، خاطر نشان داشت: متاسفانه در روند اشاعه این مسئله با مشکل مواجه هستیم، آن را به فراموشی می سپریم و طی روزهای آتی در دست اندازهای سیاسی و غیر منطقه ای قرار می گیریم در حالیکه روند صحیح این است که از عملیات بزرگ اربعین نه به اندازه یکسال، بلکه ده ها سال استفاده کنیم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار