مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۶ هزار و ۱۲۰ زائر ابا عبدالله الحسین (ع) در جریان پیاده‌روی اربعین امسال از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان جابه‌جا شدند
کد خبر: ۷۸۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 20 October 2019

Image result for ناوگان حمل و نقل زائران

علی زندی‌فرافزود: جابه‌جایی زائران اربعین امسال نسبت به سال قبل از سوی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان ۵۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: زائران اربعین از این استان در قالب ۸۴۵ سفر به استان ایلام و خوزستان منتقل شدند که ۷۵ درصد این سفرها با اتوبوس و ۲۵ درصد با مینی‌بوس بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار و ۵۸۵ زائر نیز از ابتدای مهرماه تا کنون در قالب ۷۱۶ سفر از استان مرکزی به شهر مهران حمل شده‌اند.

زندی‌فر گفت: سه هزار و ۵۳۵  زائر ابا عبدالله الحسین(ع) در این مدت در قالب ۸۴۵ سفر به استان خوزستان حمل شده اند.

وی ادامه داد: ۲۵۰ دستگاه وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای شامل ۱۵۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس وظیفه خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را در اربعین امسال برعهده داشتند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: هشت میلیون و ۴۰۹ هزار تردد از ۱۷مهر ماه جاری در جاده‌های این استان به ثبت شد که بیش از ۹۰۲ هزار تردد از ۲۷ مهرماه جاری و روز اربعین بود.

زندی‌فر ادامه داد: شمار وسایل به ثبت رسیده در روز اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد:  ۱۳۵ هزار و ۸۴۶ وسیله نقلیه در این مدت به استان وارد و ۱۳۲ هزار و ۳۷۶ وسیله نقلیه نیز خارج شده است.
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: میانگین سرعت وسایل نقلیه در این مدت در جاده‌های استان ۸۷ کیلومتر بر ساعت و درصد تخلفات سرعت غیر مجاز این وسایل ۱۵ درصد بوده است.
زندی‌فر اظهار داشت: ‏پرترددترین جاده‌های استان در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی عبور و مرور به ترتیب آزاد راه ساوه به تهران با ۲ هزار و ۳۰۶، آزاد راه همدان به ساوه با یک‌هزار و ۶۹۸ و بروجرد به اراک با یک‌هزار و ۶۶۶ وسیله نقلیه بوده است.
وی افزود: بیشترین میانگین سرعت تردد جاده‌ای استان در این مدت مربوط به وسایل‌ نقلیه در آزادراه تهران به ساوه با ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت، سلفچگان به اراک با ۱۰۶ و آزادراه ساوه به تهران با ۱۰۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: محور دلیجان به سلفچگان با ۳۵ درصد محور آزادراه ساوه تهران ۲۷ درصد، محور سلفچگان دلیجان  با ۲۶ درصد و بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد را در سال جاری داشته‌اند.
زندی فر خاطرنشان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور در این مدت ۱۴ درصد بود که این مهم در مسیرهای عبور جاده‌ای استان مرکزی ۱۵ درصد گزارش شده است.
۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

 روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای این استان تردد می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار