رئیس پلیس راهور ناجا؛
رئیس پلیس راهور ناجا بابیان اینکه ۹۶ درصد زائران اربعین حسینی از مرزهای زمینی برای ورود به کشور عراق استفاده کردند، گفت: ترافیک هم‌اکنون در شهرهای مرزی نیمه سنگین و روان است.
کد خبر: ۷۸۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 18 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام، سردار کمال هادیان فر ضمن بیان اینکه بیشترین تردد عبور زائران اربعین حسینی از مرز مهران و استان ایلام صورت گرفته است، ابراز داشت: بیش از سه میلیون زائر برای شرکت در مراسم معنوی پیاده‌روی اربعین به کشور عراق سفر کردند که از این تعداد ۶۵ درصد زائران به‌واسطه خودرو شخصی در مرزها حضور یافتند لذا مدیریت راه‌های کشور این محدوده‌ها در دست اقدام است.

وی ضمن بیان اینکه تاکنون از این تعداد زائر یک‌میلیون ۹۹۶ هزار نفر به‌سلامت به کشور خود بازگشتند، افزود: یک‌میلیون و ۴۴ هزار نفر هنوز در عتبات هالیان حضور دارند که احتمالاً امروز و فردا طی دو روز آینده به کشور مراجعه خواهند کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا بابیان اینکه تمهیدات ترافیکی در شهرها و استان‌های مرزی و شهرهای معین طی امروز و فردا اتخاذشده است، ابراز داشت: ۱۶:۳۰ عصر امروز جمعه محور مهران-ایلام ی به سمت ایلام یک‌طرفه می‌شود لذا وسایل نقلیه از همدان و کرمانشاه به ایلام مراجعه دارند مسیر آن‌ها ملک شاهی به مهران خواهد بود و خودروها و اتوبوس‌هایی که از سمت جنوب مراجعه می‌کنند از دهلران عبور می‌کنند.

هادیان فر ضمن بیان اینکه هم‌اکنون ترافیک در مرز مهران سنگین و روان اما شرایط عادی است، تصریح کرد: در محور خسروی تردد دوطرفه است در چذابه و شلمچه نیز مشکلی وجود ندارد و در سایر محورها برای مقاطعی نزدیک شهرهای زیارتی ترافیک نیمه سنگین گزارش می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه هنوز ۹۳ هزار خودرو در پارکینگ مهران پارک است، افزود: ایمنی در سفر مهم‌ترین موضوعی که تأکید می‌شود لذا برای تمام زائران در عراق پیامک‌های مربوط ارسال شد بیشترین حوادث روزهای گذشته با ۸۲ درصد مربوط به‌سرعت، سبقت غیرمجاز، خستگی، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی است که می‌بایست برای جلوگیری از بروز حوادث تلخ راندگان حتماً استراحت کافی را داشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار