شهردار یزد خبر داد:
شهردار یزد از رونمایی از چند عنوان کتاب با موضوع یزد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: روز پنجشنبه غرفه ایران به نام روز یزد فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۷۸۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 17 October 2019

جمال الدین عزیزی با اشاره به اینکه یزد امسال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است، اظهار داشت: به همین مناسبت غرفه ایران در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب فرانکفورت که از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیاست، با رنگ و بوی یزد افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: غرفه ایران با نمادهایی از بادگیر، کاشی‌کاری‌های یزد و ... تزئین شده و مورد استقبال خوب بازدیدکنندگان نیز قرر گرفته است.

عزیزی بیان کرد: امروز در نمایشگاه مذاکراتی با ناشران داخلی و بین المللی در مورد ترجمه برخی کتاب‌هایی که در مورد یزد نگارش شده، انجام شد و امیدواریم به زودی شاهد ترجمه کتاب‌های فاخر در با موضوع یزد باشیم.

شهردار یزد همچنین از رونمایی دو کتاب به زبان آلمانی در این غرفه خبر داد و یادآور شد: یکی از این کتابها ترجمه کتاب «انسان 250 ساله» شامل مجموعه ای از بیانات رهبری در مورد زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه است.

وی ادامه داد: همچنین ترجمه آلمانی کتاب اسلام جزئی از آلمان است نیز با حضور سرکنسول ایران در فرانکفورت همچنین مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران انجام شد.

عزیزی اظهار داشت: امروز، پنج‌شنبه به نام روز یزد در غرفه ایران نامگذاری شده که به همین مناسبت از چند کتاب در مورد یزد نیز رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات و مذاکرات لازم برای اینکه یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی شود نیز انجام شده که امیدواریم با همکاری همه دست اندرکاران به وی‍ژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان یزد، بتوانیم یزد را در سال 2020 به عنوان پایتخت کتاب جهان معرفی کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار