لحظه‌های ناب عاشقی در میعادگاه اربعین نزدیک است و این شور دلدادگی در «خسروی»، دروازه عتبات عالیات دیدنی‌تر است، قدم‌هایی که برای رسیدن به کوی یار هر لحظه در اینجا تندتر می‌شود...
کد خبر: ۷۸۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 17 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه بقه نقل از فارس، تنها ۲ روز مانده به اجتماع دینی بزرگ مسلمانان در کربلای معلی؛ قدم‌هایی که برای رسیدن به کوی یار در مرز خسروی هر لحظه تندتر می‌شود، اینجا صحنه‌های زیبایی را می‌توان دید و صدا‌های دلنشینی را می‌توان شنید.

لحظه‌های ناب عاشقی در میعادگاه اربعین نزدیک است و این شور دلدادگی در «خسروی»، دروازه عتبات عالیات دیدنی‌تر است؛ جایی که چند روزی است هزاران عاشق با پای وجود پای دل، راهی حرم سیدالشهدا می‌شوند.

مسافران کوی یار هر کدام به نیتی قدم در راه عشق گذاشته؛ عاشقان مکتب حسین پس از بازگشت از حال هوای زیارت حرف‌ها دارند، راهپیمایی اربعین حسینی فرصت نابی‌ست برای با خود خلوت کردن، برای تمرین صبر و اراده؛ اینجاست که ترک، کرد، فارس، عرب، سیاه، سفید و... معنا ندارد و اینگونه‌ست که پیام اربعین به جهان مخابره می‌شود، «حب الحسین یجمعنا».

با نزدیکتر شدن به اربعین حسینی خیل عاشقان حسین (ع) همچنان از مرز خسروی به کربلا می‌روند تا خود را هر چه زودتر به دریای خروشان اربعین برسانند.
*تردد روان و بدون معطلی در مرز خسروی

تا به امروز بیش از ۱۴۵ هزار نفر ازطریق مرز خسروی به کربلای معلی مشرف و بالغ بر ۲۵ هزار نفر از طریق مرز خسروی وارد کشور شده‌اند، به گفته فرماندار قصرشیرین، هم‌اکنون نیز تردد زائران چه در مسیر رفت و چه برگشت بدون هیچ مشکلی و به صورت روان و بدون معطلی در حال انجام است.

مرادعلی تاتار با اشاره به برپایی ۲۰ موکب در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی، گفت: فعالیت این موکب‌ها تا سه روز بعد از اربعین ادامه دارد.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی مطلوب به زوار در مرز خسروی از زائران خواست برای تردد این مرز را انتخاب کنند و افزود: مشکلی برای حمل و نقل زوار چه در آن سوی مرز و چه در این سوی مرز نداریم.

تاتار با بیان اینکه رفته رفته آمار برگشت از آمار رفت بیشتر می‌شود، یادآور شد: زوار زمان بازگشت خود را مدیریت کنند.

برای تردد در تسهیل زوار ۲۰۰ اتوبوس دستگاه اتوبوس از کرمانشاه در بغداد مستقر شده که زائران را به خسروی و منذریه منتقل کنند.

*خستگی و خواب آلودگی؛ عامل اصلی تصادفات زائران اربعین

آمار‌های حاکی از آن است که در چند روز آینده آمار برگشت‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت، رئیس پلیس راه استان نیز با توجه به اینکه موج بازگشت آغاز شده و در محور‌های مواصلاتی قصرشیرین، اسلام‌آباد غرب و کرمانشاه حجم بار ترافیکی سنگین‌تر می‌شود از رانندگان خواسته قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

محمد حیدری بیشترین علت تصادفات در محور‌های بازگشت زوار اربعین حسینی را خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد و افزود: رانندگان نباید به چشمان خسته اعتماد کنند، چون چشم خسته قبل از مغز می‌خوابد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهید از گزند خواب و خستگی پشت فرمان در امان بمانید رانندگی را ادامه ندهید جای ایمن و مطمئنی توقف کرده و بخوابید.

محمدی گفت: اگر در راه‌های استان کرمانشاه رانندگی می‌کنید، می‌توانید در موکب‌های گردنه مرصاد، پمپ بنزین ایلیا واقع در کمربندی شرقی، نیروگاه بیستون، پادگان توحید، امامزاده باقر بیستون، گردنه بید سرخ، دانشگاه آزاد کنگاور و همچنین اماکنی که در شهر کرمانشاه برپاشده استراحت کرده و تجدید قوا کنید.

*تعمیر رایگان خودرو زائران در «موکب سیدالشهدا» کرمانشاه

خودرو‌هایی زوار این روز‌ها در موکب سیدالشهدا کرمانشاه به صورت رایگان تعمیر می‌شود، مربیان آموزش فنی وحرفه‌ای استان به مدت یک هفته است با استقرار در این موکب در خدمت زوار هستند.

نجفی، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شماره ۲ کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس، گفت: اگر خودرویی دچار مشکل شد، همکاران آماده هستند به صورت رایگان آن را تعمیر کنند.

وی ادامه داد: اگر مشکل جزئی باشد در همین موکب تعمیرات انجام می‌شود، اما اگر اینجا نتوانیم کاری کنیم طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز، خودرو منتقل شده و کار تعمیر آن را همکاران انجام می‌دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار