استاندار فارس
استاندار فارس از روند تکمیل تصفیه‌خانه شماره ۲ شیراز بازدید کرد و گفت: امید است که این پروژه تا پایان آبان ماه به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
کد خبر: ۷۸۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ 16 October 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در سال‌های اخیر ادبیات فاضلاب در حال از بین رفتن است و از فاضلاب به عنوان یک منبع مهم آب یاد می‌شود. فاضلاب که به عنوان آب خاکستری نامیده می‌شود نقش مهمی در رونق صنعت به ویژه صنایع آب بر و احیای فضای سبز و در مواقعی با تصفیه آنها احیای تالاب‌ها دارد. 

امروز یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی میزان تاسیسات فاضلاب است که نشان می‌دهد دولت‌ها، مردم، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با چه هوشمندی این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند.

هر 45 روز یک سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار می‌شود

رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در 13 مهرماه امسال در افتتاح تصفیه‌خانه شهر سی‌سخت اعلام کرد که « هر 45 روز یک سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد» و از آن به عنوان شاخص توسعه یافتگی نام برده است.

شیراز با این وسعت و جمعیت به سه تصفیه‌خانه نیاز دارد که در حال حاضر تنها یک تصفیه‌خانه فعال دارد و تصفیه‌خانه شماره 2 نیز در حال حداث است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند. استاندار فارس امروز بازدیدی از این پروژه داشته است.

عنایت‌الله رحیمی نیز پیش از ظهر امروز از روند تکمیل تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز بازدید و ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان آبان ماه به اتمام برسد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

9 سال از شروع تصفیه‌خانه شماره 2 می‌گذرد

به گزارش تسنیم ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شیراز از سال 89 آغاز شده و پس از یک وقفه چهار ساله به دلیل تحریم‌ها از سال 94 دوباره ادامه یافت. در طول سال‌های گذشته به ویژه در سال 97 نوید بهره‌برداری از این پروژه بارها از سوی مسئولان استانی داده شده است.

الله‌بخش نظرپور در سال 96 در بازدید کمیسیون سلامت شورای شهر گفته است که اگر اعتبار پروژه تامین شود با پیشرفت90 درصدی این طرح دی ماه سال 97 به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

 

در آبان 97 اسماعیل تبادار، استاندار وقت استان فارس با بازدید از این پروژه از پیشرفت 94 درصدی این پروژه خبر داده و ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات جزئی موجود تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز به بهره‌برداری برسد.

این پروژه ظرفیت پوشش 550 هزار نفری را دارد و به گفته جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور که در مهرماه امسال بازدیدی از این پروژه داشته است، اعتباری قابل توجه در بخش ارزی و ریالی داشته است که در بخش ارزی 35 میلیون یورو و در بخش ریالی 60 میلیارد تومان بوده است.

تا پایان آبان ماه تکمیل می‌شود

به گفته رحیمی، استاندار فارس در جریان بازدید امروز از این پروژه با بهره‌برداری از این پروژه جمعیت تحت پوشش در شهر شیراز به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد. وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات فنی، فیزیکی و سازه‌ای باقی مانده این پروژه تا پایان آبان ماه انجام و پروژه به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.

پروژه تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز یکی از پروژه‌های ضروری و دارای اولویت در استان و کشور است که به گفته استاندار فارس بهره‌برداری از این پروژه موجب افزایش ضریب زندگی سالم و بهداشتی در شهر شده و رضایت‌مندی مردم را در پی دارد.

در حالی با در مدار قرار گرفتن تصفیه‌خانه شماره 2 شیراز جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر از خدمات تصفیه فاضلاب برخوردار می‌شوند که به گفته مدیر عامل شرکت آبفای شیراز برای حدود 900 هزار نفر جمعیت باقی‌مانده شیراز هم باید تصفیه‌خانه‌های دیگری در کنار تصفیه‌خانه شماره یک و دو شیراز ساخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار