کرمانشاه- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد که از ۱۵ مهر ماه تاکنون چهار هزار و ۶۳۴ زائر اربعین حسینی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.
کد خبر: ۷۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 15 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «صائب مدرسی»، اظهارداشت: اورژانس کرمانشاه به منظور خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی از ۱۵ مهر ماه در آماده باش قرار گرفت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیرحوادث کرمانشاه با بیان اینکه اکثر زائران به صورت سرپایی درمان شده اند، گفت: ۴۳۴ نفر از زائران توسط آمبولانس های اورژانس و یک کودک هفت ساله نیز با بالگرد اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

مدرسی با بیان اینکه از این تعداد ۹ نفر اتباع خارجی دیگر کشورها بودند، گفت: ۱۹۲ نفر از زائرانی که به مراکز درمانی منتقل شدند، دارای بیماری های قلبی بودند که تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی در پادگان ابوذر ارتش مستقر است، افزود: این بالگردها به منظور آماده باش برای خدمات رسانی بهتر و سریع تر به زائران اربعین حسینی به پرواز درخواهند آمد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فعالیت پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این اتوبوس آمبولانس ها در سه راهی نصرآباد، کمربندی غربی، قصرشیرین، پایانه خسروی و گردنه مرصاد مستقر شده اند.

مدرسی افزود: علاوه بر این آمبولانس ها صد دستگاه آمبولانس نیز در طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه ۲۴ ساعته فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر خدمات درمانی ارائه شده در حاشیه مرز خسروی ساماندهی شده اند، گفت: ۱۲ پایگاه سیار دانشگاه علوم پزشکی در محدوده سه راهی نصرآباد تا قصرشیرین فعالیت می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ادامه داد: در محدوده پایانه خسروی هفت آمبولانس و سه پایگاه و بعد از گیت‌های خروجی نیز ۲ پایگاه و سه آمبولانس به منظور خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی مستقر کرده ایم.

مدرسی با بیان اینکه ۱۴ درمانگاه در مسیر زائران اربعین حسینی به زائران خدمات‌دهی می کنند، افزود: علاوه بر محور خسروی در مسیر منتهی به استان ایلام و مرز مهران نیز خدمات بهداشتی ارائه می شود.

وی افزود: در محدوده مرز خسروی و پایانه ۲ آزمایشگاه مجهز فعالیت خود را آغاز کرده و در صورت نیاز از بیماران نمونه گیری می‌کنند.

به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث، ۴۰۰ نیروی ستادی و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در تردد زائران اربعین حسینی به آنها خدمات دهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه سه بیمارستان صحرایی در مرز خسروی مستقر می کند، گفت: این بیمارستان ها توسط سپاه، ارتش و دانشگاه علوم پزشکی به ترتیب در کمربندی غربی قصرشیرین، پایانه مرزی خسروی و در اطراف درمانگاه خسروی مستقر شده اند.

بیماری خاص در زائران مشاهده نشده است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه زائران اربعین حسینی (ع) در زمان بازگشت از عراق در مرز خسروی کنترل بهداشتی می‌شوند، گفت: تاکنون بیماری خاص و خطرناکی در زائران مشاهده نشده است.

مدرسی در رابطه با کنترل بهداشتی در مرز خسروی اضافه کرد: این کنترل های بهداشتی همزمان با دیگر مرزهای کشور به منظور جلوگیری از ورود بیماری های واگیردار از طریق زائران به کشور انجام می شود.

وی افزود: تیم های پزشکی مخصوص در مرز خسروی مستقر شده اند که به تجهیزات پیشرفته ای همچون تب سنج های لیزری مجهز هستند و در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدام های لازم را انجام می دهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث افزود: در محدوده مرز خسروی و پایانه ۲ آزمایشگاه مجهز فعالیت خود را آغاز کرده و در صورت نیاز از بیماران نمونه گیری می کنند.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار