معاون توسعه مهندسی شرکت آبفای کشور اعلام کرد که به زودی پروژه خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز آماده بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 15 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: پاکروح معاون توسعه مهندسی شرکت آب و فاضلاب ایران در حاشیه بازدید از روند اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز، گفت: با بهره برداری از پروژه خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، بخشی از کمبود آب شرب این کلانشهر جبران می‌شود.

وی از تکمیل این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خط دوم آب رسانی به شهر شیراز از سد درودزن حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش‌های اندک باقیمانده به زودی کامل می‌شود.

معاون توسعه مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه، کمبود آب در شیراز جبران و آب پایدار شهر شیراز تامین می‌شود.

دهقانی مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز گفت: با توجه به رشد جمعیت شهر شیراز و توسعه شهرها و روستاهای این شهرستان و همچنین وجود صنایع مختلف در نزدیکی آن، مسئله تامین آب از دغدغه های اصلی مسئولان است.

حمیدرضا دهقانی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از آب شیراز را از سد درودزن و مابقی را از چاه‌های آهکی و آبرفتی حاشیه شهر تامین می‌کنیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر شیراز و برداشت بیش از حد، سطح آب زیرزمینی افت کرده است و احداث خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز هم با هدف رفع مشکلات اجرایی شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس خاطرنشان کرد که با بهره‌برداری از خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز امکان انتقال سه مترمکعب در ثانیه آب به این کلانشهر فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون مهندسی و توسعه آبفا کشور در سفر به استان فارس، از پروژه‌های مختلف حوزه آب و فاضلاب در شهرهای شیراز و صدرا هم بازدید کرد.

شاهین پاکروح در این بازدیدها ضمن تأکید بر تسریع برنامه زمان‌بندی اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار که در انجام عملیات اجرایی مدنظر است؛ بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این پروژه‌ انجام شود.

الله بخش نظرپور رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به نگاه ویژه مسئولین استان برای رفع مشکلات زیست‌محیطی به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز، افزود: تاکنون برای اتمام این پروژه از منابع عمرانی و جاری هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار