نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد:‌ آنچه اثرات تحریم و تهدید را تشدید می کند خود تحریم نیست بلکه فرصت سوزی‌ها، تندروی‌ها، بداخلاقی‌ها، سرمایه سوزی‌ها، چالش‌های سیاسی داخلی، دامن زدن به بی اعتمادی‌ها، موازی کاری با دولت و رفتارهای یک جانبه‌ رسانه‌ ملی است.
کد خبر: ۷۸۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 14 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی اکبری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ایران در چند سال گذشته همواره تهدید و تحریم شده و دشمنان در فضایی آلوده و بی رحم سیاسی رویاپردازی می‌کنند. ترامپ به هیچ اصول اخلاقی و سیاسی بین‌المللی پایبند نبوده و به پیمانهای دیگر نیز وفادار نخواهد بود. ترامپ همه چیز را می‌خواهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد:‌ آنچه اثرات تحریم و تهدید را تشدید می کند خود تحریم نیست بلکه فرصت سوزی‌ها، تندروی‌ها، بداخلاقی‌ها، سرمایه سوزی‌ها، چالش‌های سیاسی داخلی، دامن زدن به بی اعتمادی‌ها، موازی کاری با دولت و رفتارهای یک جانبه‌ رسانه‌ ملی است.

اکبری در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این که عده‌ای ماموریت دارند که مجلس و دولت را ناکارآمد نشان دهند، تصریح کرد:‌ سنجش‌های غیر منصفانه‌ای که بدون توجه به ضرورت همگرایی به دنبال حذف رقیب هستند، اوج گرفته است. رفتارهای گستاخانه‌ای که از میکروفون‌ها و تریبون ها اعلام می‌شود، دور از وفاق ملی است. شرایط به گونه‌ای است که حتی برای کسانی که در صف اول دیپلماسی کشور مسئولانه مبارزه می‌کنند سنگ پرتاب می‌کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که دزدی‌های کوچک، قربانیان فقر و دزدی‌های بزرگ، ریشه‌های فقر است، گفت: عدالت حقیقی در ریشه کن کردن ریشه‌های فقر است نه به زنجیر کشیدن قربانیان فقر. برخورد با عوامل فساد در درون قوه قضاییه و مواخذه آنان که بی رحمانه خون جامعه را می‌مکند، امید بخش است. امیدوارم در این گیر و دار عدالت قربانی نشود و ریشه‌های فقر خشکانده شود.

اکبری ادامه داد:‌ در چنین شرایطی اصلاح ساختار و شفافیت، لازمه کار است به گونه‌ای که روزنامه نگاران بدون لکنت زبان و ترس از بازخواست با اطلاع رسانی از وقوع فساد پیشگیری کنند و شاکی و متشاکی به جای پیدا کردن رابط در نظام قضایی به دنبال وکیل خوب بگردند.

این عضو کمیسیون کشاورزی با ارائه آماری از ورود مواد مخدر به کشور، گفت: میزان قاچاق و تولید مواد مخدر از زمان حضور آمریکا در افغانستان ۵۰ برابر شده است. ورود این مواد به مرزهای ایران و تلاش‌ سوداگران برای انتقال به سایر کشورها علی رغم جانفشانی مرز بانان کشور جامعه ایران را درگیر کرده است. خسارتهای مادی و معنوی بی شمار، خانواده‌های آسیب دیده و به اعتیاد کشیده شدن از آسیب‌های جدی این اتفاق است. تاکنون ۴ هزار مرزدار شهید و ۱۲ هزار مرزدار جانباز و مجروح شده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه نطق خود اظهار کرد:‌ شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که نمایندگان و مدیران غالبا در بی عملی مانده‌اند. یا از رد صلاحیت می‌ترسند و یا از پاسخگویی فرار می‌کنند. در نتیجه نهادهایی قدرت موازی در برابر دولت ایجاد کرده و دامپینگ می‌کنند و عده‌ای نیز تندرو هستند و به تنش‌ها دامن می‌زنند. بخش رسانه‌ای نظام کارآمد نیست و با تولید برنامه‌های بی محتوا به بزرگنمایی مشکل ها و کمبودها می‌پردازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به نزدیکی انتخابات تاکید کرد: مواظب باشید مردم را ناامید و آنها را از صحنه خارج نکنید. حذف یک جناح، سبد آرای جناح دیگر را تقویت نخواهد کرد. راه نجات ما همگرایی، حرکت یکپارچه رو به جلو و اصلاحات است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بازنشستگان و وضعیت معیشتی آنها خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: قبل از آن که موج سوم ملخ‌ها به پرواز در بیایند و منابع کشاورزی را نابود کنند تمهیدات لازم را پیش بینی کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار