استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران ظرفیت اسکان ۳۰ هزار نفر شب در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۸۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 13 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه بازدید از موکب محبان امیرالمومنین(ع) سه راهی کارزان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ظرفیت در اقامتگاه ها، موکب ها و مساجد و تکایا برای اسکان اضطراری زائران در زمان ازدحام جمعیت فراهم شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در بخشنامه ای از تمامی فرمانداران خواسته شده است امکانات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران را در نظر بگیرند.

استاندار ایلام اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی و اعضای ستاد مرکزی اربعین در روزهای آینده با استقرار در مرز مهران وضعیت تردد را بررسی و تعداد اتوبوس های مورد نیاز برای حمل و نقل مناسب زائران را برآورد می کنند تا اقدامات لازم برای تامین ناوگان حمل و نقل انجام شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: حجم تردد زائران از مرز مهران در اربعین امسال از ابتدای ماه صفر تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته و میانگین بالاترین خروج زائران از ۱۵۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: بالاترین تعداد برگشت زائران از مرز مهران در یک شبانه روز در اربعین سال های گذشته ۲۴۲ هزار نفر بود در حالیکه امسال پیش بینی ها از میزان برگشت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر حکایت دارد.

استاندار ایلام تاکید کرد: هرچند امسال بیشتر زائران با خودروهای شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند و این مورد تا حدود زیادی از فشار ترابری زائران به خارج استان خواهد کاست اما باتوجه به حجم زیاد زائرانی که با وسایل نقلیه عمومی خود را به مهران رسانده اند نیاز به سه هزار دستگاه اتوبوس برون شهری ضروری به نظر می رسد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار