طی 20 سال اخیر رشته نگارگری از دروس هنرستان ها حذف شده و چند سالی است که دیگر شاهد بخش عملی رشته نقاشی ایرانی، کتاب آرایی و هنرهای اسلامی از سرفصل دروس تعدادی از دانشکده ها نیستیم.
کد خبر: ۷۸۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 12 October 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ نگارگری اسلامی والاترین جایگاه خود را به طور ویژه در ایران به دست آورده و در صدر هنرهای اسلامی قرار گرفته است، اما هنوز آن چنان که باید به آن توجهی نمی شود.  
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، طی نشست و گفتگوی صمیمی با محمد باقر آقامیری استاد مسلم نگارگری و اعلام آمادگی وی،  از راه اندازی اولین مرکز تخصصی نگارگری ایران در استان خبر داد.
ناصر مقدم گفت : نگارگر ایرانی، موضوعات فلسفی، مذهبی، اساطیری و تخیلات بزرگان سرزمین پارسی را با ظرافت خارق العاده و بواسطه تارهای ظریف قلم موی خود به تصویر می کشد.
وی اظهار داشت: پس از انقلاب هنر نگارگری در ایران در اوج خود بسر می برد و نگارگران کشورمان در مراکز هنری و دانشکده های هنر، مشغول تدریس، آموزش و خلق هنرهای بدیع هستند و با حضور محمد باقر آقامیری که از اساتید بنام ایران و جهان در استان است  قصد تاسیس اولین مرکز تخصصی نگارگری ایران در استان البرز را داریم تا نوجوانان و جوانان بتوانند از تخصص و تجربیات ایشان بهره مند شوند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار