مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
حجت الاسلام علی شکری گفت: موضوع مهم در اربعین پاسداشت فرهنگ و احیای سنت‌های فاخر مذهبی است.
کد خبر: ۷۸۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 12 October 2019

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مجموعاً این اداره کل در سطح هشت شهرستان استان سمنان، ۸۲۷ مبلغ خواهر و برادر را ویژه اربعین اعزام می‌کند که ۳۴۷ نفر از آنان راهی پیاده‌روی اربعین می‌شوند و مابقی در مراسم درون استان، اجرای برنامه خواهند کرد.

او بابیان اینکه از بین این تعداد روحانیان اعزامی، ۲۵ خطیب ویژه در طول ایام اربعین برنامه‌های تبلیغی خود را اجرا می‌کنند،افزود: از میان ۴۸۰ مبلغ اعزامی ویژه اربعین ۳۵۰ نفر بومی هستند همچنین ۴۲ نفر خطیبان ویژه در طول اربعین برنامه‌های تبلیغی خود پیاده خواهند کرد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان بابیان اینکه در ایام اربعین ۸۸ مبلغ غیربومی نیز در سطح استان اعزام خواهند شد، تاکید داشت: تبیین هدف والای امام حسین (ع) در قیام عاشورا، سبک زندگی حسینی و عاشورایی، فرهنگ مقاومت، مسائل منطقه‌ای و اقتصادی و سیاسی، احادیث، معضلات اجتماعی، آیات قرآن و ... در زمره محور‌های تبلیغی مبلغان در اربعین است.

شکری درباره اهمیت اربعین نیز گفت: اربعین در حقیقت آئینه رفتار مسلمانان و به خصوص شیعیان است لذا یکی از رسالت‌هایی که روحانیان اعزامی بر عهده‌دارند این است که به زائران در قالب برنامه‌های تبلیغی معرفت زیارت، احترام به حاکمیت عراق، احترام به مذهب و میزبانان اربعین، اهداف زیارت و ... را انتقال دهند.

او بابیان اینکه اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، تکریم میزبانان، ضرورت حفظ وحدت و همچنین شبهات دینی، مسائل اعتقادی و ... در زمره دیگر مواردی است که مبلغان اعزامی درباره آن‌ها تذکر خواهند داد، گفت: از این بابت باید گفت مبلغان دینی در اربعین رسالتی خطیر دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین افزود: یکی از برنامه‌هایی که امروز در حاشیه بدرقه روحانیان و مبلغان اعزامی به اربعین اجرا شد، آئین سنتی چاووشی خوانی بود مراسمی که توسط پیر غلامان اهل بیت (ع) استان سمنان غالباً انجام، ولی این روز‌ها دیگر کمتر از آن یاد می‌شود.

چاووشی‌خوانی پیر غلامان باهدف زنده نگه‌داشتن این سنت حسنه اسلامی و دینی در زمره بخش‌های قابل توجه این مراسم بود همچنین در حاشیه این مراسم تنی چند از کارکنان تبلیغات اسلامی استان نیز به مراسم اربعین اعزام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار