کد خبر: ۷۸۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 11 October 2019
تابناک / وزیر اسبق راه و شهرسازی گفت: معتقدم از روز اول به آقای رئیس جمهور درباره مسکن مهر اطلاعات غلط دادند، اما الان بنای کار آقای اسلامی این است که مسکن مهر باقی مانده را تمام کند.

 

نیکزاد: از روز اول درباره «مسکن مهر» به رئیس جمهور اطلاعات غلط دادند

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «چهل 57» شامگاه پنج‌شنبه 18 مهرماه با محوریت استان اردبیل و با حضور علی نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی و استاندار اسبق اردبیل به روی آنتن شبکه «شما» رفت.

وی در این برنامه به پیشینه تاریخی استان اردبیل و تشکیل آن پرداخت و درباره روند توسعه‌یافتگی این استان، اظهار داشت: در حوزه گردشگری استان اردبیل کارهای بسیاری در زمینه احیا و مرمت آثار تاریخی انجام شده است. همچنین در حوزه راههای استان اردبیل اقدامات بسیاری انجام شده و اتوبان سرچم به زنجان از جمله این راههاست که فاصله تهران تا اردبیل را بسیار کمتر می‌کند.

نیکزاد همچنین به وضعیت صنایع استان اشاره کرد و گفت: کارخانه سیمان اردبیل و شهرک‌های صنعتی 1 و 2 اردبیل از جمله صنایع استان است؛ همچنین 1340 کارگاه و واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان اردبیل فعال است که البته برخی از  آنها بخاطر مشکلات دولت فعلی با رکود مواجه است.

استاندار اسبق اردبیل به مسائل کشاورزی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: کشت و صنعت مغان که 63 هزار هکتار را در برمی‌گیرد، اخیرا بخاطر برخی مسائل خصوصی‌سازی آن، با مشکلاتی مواجه است.

نیکزاد ادامه داد: اردبیل در حال حاضر سالانه 700 هزار تن سییب‌زمینی تولید می‌کند و ششمین تولیدکننده سیب زمینی در کشور است؛ در تولید عدس نیز رتبه اول کشور را دارد و استعداد برتری نیز در زمینه دامپروری دارد.

وی با اشاره به وجود 380 کیلومتر مرز مشترک استان با جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: از این استعداد بالقوه به خوبی استفاده نشده و همچنان جای کار دارد.

وزیر اسبق راه و شهرسازی درباره پروژه خط آهن اردبیل نیز، گفت: راه آهن اردبیل از سال 1382 شروع شده و در سال 1392 این پروژه را با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل دادیم، اما متاسفانه 5 سال این پروژه متوقف ماند. اخیرا با حضور استاندار جدید آقای بهنام‌جو و فاینانسی که باز شده، کار دوباره شروع شده است.

نیکزاد درباره تحولات دستگاه قضایی در دوره جدید، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی پرونده‌های را که داشت خاک می‌خورد، طبق قانون و با سرعت و بدون ملاحظه دارد پیش می‌برد، اما من معتقدم نباید در کشوری مسلمان با 24 میلیون خانوار، حدود 17 میلیون پرونده وجود داشته باشد؛ این واویلاست!

وی درباره مهمترین راهکار مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: پیشگیری از مفاسد با احترام به قانون، مهمترین راهکار است؛ اگر با دولت الکترونیک پیش برویم، بخش بزرگی از مشکلات حل خواهد شد.

وزیر اسبق راه و شهرسازی، درباره طرح مسکن مهر نیز، عنوان کرد: مسکن مهر طبق قانون ساماندهی و حمایت از عرضه مسکن، بسیار طرح مترقی بوده است و تا امروز نیز آن قانون پابرجاست. در این طرح هم زمین و هم تسهیلات ارزان‌قیمت و هم خدمات فنی مهندسی ارزان‌قیمت پیش‌بینی شده بود.

نیکزاد درباره برخی انتقادها نسبت به کمبود امکانات در پروژه های مسکن مهر، اظهار داشت: مسکن مهر 4 میلیون و 300 هزار واحد بوده که 2 میلیون و 120  هزار واحد آن در روستاها بوده که یک میلیون و 600 هزار واحد آن تا سال 92 افتتاح شده است؛ 530 هزار واحد مسکن روستایی را با 30 درصد پیشرفت تحویل دولت بعدی دادیم، تنها کاری که باید می‌کردند این بوده که تسهیلات بدهند.

وی ادامه داد: تسهیلات را هم 8 هزار میلیارد تومان از قسط‌های مسکن مهر برگشته بود؛ همان را اگر صرف تسهیلات می‌کردند، تا الان تمام شده بود.

وزیر اسبق راه و شهرسازی اظهار داشت: اینکه گفته شده مسکن مهر در بیابان ساخته شده، واقعیت ندارد؛ در گیلان، اردبیل، زنجان و بوشهر نمونه‌های این مسئله وجود دارد. در کرمانشاه هم که یک بلوک مسکن مهر نبوده و یک مورد هم که آسیب دیده بود، از لحاظ سازه‌ای اسکلت و سازه باقی مانده بود و برخی دیوارها ریخته بود که دو خانم فوت کردند، اما یک فرد بی‌تقوایی گفت بود 100 نفر در مسکن مهر فوت کردند! خب اسامی آن 100 نفر را بگویید.

نیکزاد تصریح کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی آیا دولتی 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکن ساخته بود؟ اگر این آمار مسکن تولیدی نبود، آیا می‌دانید الان با این گرانی مسکن، چه اتفاقی می‌افتاد؟ تمام سر و صدای دولت درباره مسکن مهر پردیس و پرند و هشتگرد است، اما آیا رسانه‌ها تابحال درباره مسکن مهر شهرک سهند، فولادشهر و بهارستان و امثال آن چیزی گفته‌اند؟

وی گفت: معتقدم از روز اول به آقای رئیس جمهور درباره مسکن مهر اطلاعات غلط دادند، اما الان بنای کار آقای اسلامی (وزیر راه و شهرسازی) این است که مسکن مهر باقی مانده را تمام کند که البته آقای رئیس جمهور و بانک‌ها باید به کمک او بیایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار