مدیر اگریگیتوری ایرانسل در استان ایلام گفت: اپلیکیشن مسیر رستگاری ویژه زائران اربعین حسینی توسط طراحان استان ایجاد و راه اندازی شده و قابل نصب بر روی تلفن های همراه زائران در مرزهای چهارگانه است.
کد خبر: ۷۸۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 11 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سیدسجاد موسوی در مورد عملکرد و قابلیت های این اپلیکیشن اظهار داشت: برنامه نرم افزاری مسیر رستگاری دارای قابلیت هایی چون اخبار لحظه ای صدا و سیما، پخش زنده شبکه خبر ، دریافت برنامه های صدا و سیمای مرکز ایلام، ترافیک راه ها، مسابقه بزرک عکس و قصه اربعین، راهنمای زائران، پخش مداحی و نماهنگ های مرتبط با اربعین، تلاوت قرآن کریم، ثبت جای پارک، زائریاب، اماکن اقامتی . معرفی و یافتن زیارتی و رفاهی، مراکز بهداشتی، موقعیت یاب موکب ها، اطلاعات پارکینگ ها، مساجد و ... است.

 

وی افزود: بخش‌هایی از این نرم افزار از قبیل زائریاب، ثبت جای پارک خودرو و وضعیت راه ها از طریق سامانه ۱۴۱ در این نرم افزار لحاظ شده و اطلاعات موکب‌ها و ایستگاه های صلواتی که برای اولین بار در کشور به صورت رسه بار در روز از سوی تیم پشتیبانی بروز رسانی می‌شود در برنامه نرم افزای مسیر رستگاری منظور شده است.

موسوی یادآور شد: در این اپلیکیشن نقشه راه های مواصلاتی و ترافیک راه های کل کشور گنجانده شده و نیز اخبار لحظه ای صدا و سیما نیز اطلاعات همه مرزها و توصیه های پلیس و سایر مسئولان را از طریق این نرم افزار به اطلاع مخاطبان می رساند و یکی دیگر از بخش های جذاب آن برگزاری مسابقه و قصه گویی برای کسانی است که این اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کرده اند و برگزیدگان این مسابقات از طریق بازدید کاربران اپ انتخاب و به ۴۰ نفر به قید قرعه جوایز نقدی در پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت هزاره سوم زاگرس اضافه کرد: همه خدمات اپلیکیشن مسیر رستگاری بصورت یکجا در این نرم افزار طراحی شده و اطلاعات مهم آن توسط تیم پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته توسط یک گروه متشکل از ۱۰ نفر متخصص و با حمایت شرکت ایرانسل دومین اپراتور بزرگ خاورمیانه به طور مداوم به روز رسانی می شود.

وی با بیان اینکه کار مطالعاتی و برنامه‌نویسی این اپلیکیشن هشت تا ۱۰ ماه به طول انجامید، گفت: این نرم افزار با امکانات جدید و اطلاعات بروز طراحی و در اختیار زائران قرار گرفته و تا پایان اربعین و خروج زائران از عراق هر روز یک میلیون پیامک اطلاع رسانی با حمایت شرکت ایرانسل برای اطلاع زائران از اخرین تحولات مرتبط با اربعین ارسال می شود.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ایلام در مورد چگونگی نصب این نرم افزار هم توضیح داد: اپراتور ایرانسل کد ستاره ۲۰۰۰ مربع که کد گران قیمتی است را در اختیار این نرم افزار قرار داده که مشترکان ایرانسل با این کد و همه مشترکان سایر اپراتورها از جمله ایرانسل با ارسال عدد یک به سر شماره ۳۰۰۰۷۷۲۷۷۷ این برنامه را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند.

وی با اعلام اینکه اطلاعات مکان‌های زیارتی و اقامتی در طول مسیر زائران در داخل کشور و موکب‌های کشور عراق در این اپ لحاظ شده است، اظهار داشت: طراحی و برنامه نویسی این نرم افزار یک میلیارد ریال هزینه داشت و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای سال آینده زبان‌های انگلیسی و عربی و همچنین اتصال به سیستم ios نیز به دیگر قابلیت‌های این اپ اضافه خواهد شد.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار