شورای قضایی
توقیف خودرو‌های حمل کالا‌های قاچاق در شورای قضایی استان مرکزی به تصویب رسید
کد خبر: ۷۸۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 09 October 2019

اولتیماتوم  شورای قضایی استان مرکزی به شوتی‌ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در شورای قضایی استان مرکزی که با حضور قائم مقام دادگستری کل استان برگزار شد مقرر شد تا با دستور دادستانی و همکاری پلیس خودرو‌های حمل کالا‌های قاچاق و خودرو‌هایی که باعث سلب آسایش مردم می‌شوند توقیف و اعمال قانون شوند.

دراین شورا موضوع تعیین و تکلیف وضعیت انبار‌های اموال تملیکی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

القاصی مهر مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در این جلسه از تشکیل ۵ هزارو ۱۸۲ فقره پرونده در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات و بهداشت و درمان در ۶ ماه نخست سال ۹۸ خبر داد و گفت: بیش از ۶۲ میلیارد تومان میزان محکومیت این پرونده‌ها بوده است.

القاصی مهر افزود: امسال در میزان ورودی پرونده‌ها و جریمه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته ایم.

۲۵ شهریور ۹۸ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه کمیسیون مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی و لرستان گفت: مشکل اصلی قاچاق کالا و ارز به وسیله خودرو‌های سبک (شوتی) اختلال در امور اقتصادی کشور و اختلال در جان و مال مردم است و رفتار این خودرو‌ها که باعث سرعت بسیار و بدون ملاحظه در جاده‌ها تردد می‌کنند بسیار خطرناک است.

آقازاده افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز مربوط به دوستان نمی‌شود بلکه این مشکل مربوط به بیشتر استان‌ها و مخصوصاً استان‌های مرزی است و اینکه ستاد مرکزی در واقع سیاست وحدت رویه را در کل کشور اجرا می‌کند پیشنهاد خوبی است، ولی باید به اصل مشکل که همان اختلال در امور اقتصادی کشور است رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار