وضعیت نامناسب آسفالت و نبود سامانه روشنایی تردد در جاده خرمشهر - شلمچه را برای زائران اربعین حسینی مشکل کرده است.
کد خبر: ۷۸۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 09 October 2019

با وجود وعده های مکرر مسئولان استان خوزستان و شهرستان خرمشهر برای بهسازی ، زیر سازی ، آسفالت و تامین روشنایی مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه این جاده همچنان از نظر زیر سازی و آسفالت دارای مشکلات عدیده ای است ضمن اینکه نبود سامانه روشنایی در این مسیر تردد زائران اربعین را در ساعات شب با مشکل مواجه کرده است.

مسئولان ذیربط که قبل از مراسم راهپیمایی اربعین پارسال ( ۱۳۹۷) قول رفع مشکلات مسیر ۱۵ کیلومتری خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه را داده بودند در یکسال اخیر هیچگونه اقدامی برای بهسازی ، زیر سازی ، آسفالت و تامین روشنایی این جاده انجام ندادند تا امسال نیز زائران اربعین که تعداد آنها بیش از یک میلیون زائر پیش بینی شده ( ۲ برابر اربعین پارسال ) با مشکل و به سختی راهی مرز شلمچه شوند.

تعدادی از زائران اربعین ، رانندگان اتوبوس های حامل زائران و رانندگان خودروهای شخصی در چند روز اخیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گله مندی از وضعیت نامناسب جاده خرمشهر - شلمچه اظهار داشتند: از مسئولان ذیربط انتظار می رفت پیش از آغاز راهپیمایی اربعین نسبت به بهسازی ، آسفالت و تامین روشنایی این مسیر اقدام کنند تا شاهد حوادث رانندگی در این مسیر برای زائران اربعین نباشیم.

آنان مهمترین مشکل این مسیر و برخی خیابان های خرمشهر منتهی به میدان مقاومت این شهر را نبود روشنایی کافی در هنگام شب دانستند و اظهار داشتند:خیابان ها و جاده منتهی به مسیر مرز شلمچه از روشنایی کافی برخودار نیست ضمن اینکه تردد تعداد بی شمار سه چرخه هایی که اقدام به جا به جایی زائران اربعین در این مسیر می کنند در حالیکه بعضا بسیار فرسوده بوده و چراغ روشنایی عقب نیز ندارند زمینه بروز حوادث رانندگی در این مسیر را فراهم کرده است.

یکی از رانندگان آژانس های مسافری در مرز شلمچه گفت: وجود سرعتکاه های متعدد در کنار چاله های فراوان تردد در مسیر شلمچه را مشکل کرده است .

میعاد خضیرپور افزود: با وجود قول و وعده مسئولان در اربعین پارسال مشکلات این جاده ۱۵ کیلومتری هنوز برطرف نشده است.

وی کنترل نشدن فنی برخی خودروها ، موتورسیکلت ها و سه چرخه ها را از دیگر مشکلات تردد رانندگان در مسیر شلمچه بیان کرد و گفت: نظارت و کنترلی بر روی خودروها، موتور سیکلت ها و سه چرخه هایی که در این مسیر اقدام به مسافرکشی می کنند نیست.

سیدجابر موسوی یکی دیگر از رانندگان آژانس به خبرنگار ایرنا گفت: اکثر سرعتکاه های ایجاد شده در این مسیر غیر استاندارد بوده و تابلو هشدار دهنده ای نیز برای آنها در مسیر نصب نشده است.

وی گفت: منطقه مسکونی حد فاصل پل نو تا منطقه ۱۰۰ دستگاه خرمشهر که مسیر اصلی دسترسی به جاده شلمچه است فاقد سامانه روشنایی مناسب بوده و شب ها بسیار تاریک است.

دبیر ستاد اربعین حسینی خرمشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید مشکلات فنی جاده خرمشهر - شلمچه گفت: با وجود اینکه رفع مشکلات این جاده مصوبه ستاد اربعین بوده اما راهداری اقدام لازم برای مرمت این جاده و رفع نواقص آن انجام نداده است.

عزیز ساعدی همچنین گفت: مشکل روشنایی خیابان های منتهی به مسیر شلمچه باید از سوی اداره برق انجام می شد.

مدیر توزیع برق ناحیه جنوب نیز گفت : برای تامین روشنایی مسیر شلمچه نیروهای برق جنوب در حال اصلاح شبکه و پایه های برق در این مسیر هستند.

اکبر ناصری در خصوص خاموشی برخی از پایه های برق گفت: خاموشی چراغ پایه های برق ناشی از نوسان برق و یا سوختن برخی از ترانس ها بوده و سعی می کنیم به زودی این مشکل را برطرف کنیم.

پلیس راهور شهرستان خرمشهر در این خصوص گفت: برای ساماندهی و کنترل خودروها در مسیر شلمچه پلیس راهور استان خوزستان وارد عمل شده و در سطح خرمشهر و طول مسیر مرز شلمچه با خودروها و موتورسیکلت های دارای نقص فنی برخورد می شود.

سرهنگ محسن عزیزی افزود: در خصوص ایمن سازی گذرگاه عابر پیاده با شهرداری خرمشهر مکاتبه شده ضمن اینکه تاکید شده که این گذرگاه ها رنگ آمیزی و استاندارد شوند که برخی از این گذرگاه ها در سطح شهر از سوی شهرداری رنگ آمیزی شدند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار