یک هکتار از فضای گلخانه ای در مرودشت به کشت آلوئه ورا اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ 07 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عزیز رحیمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به کاهش زیاد دمای زمستان در این شهرستان گفت: آلوئه‌ورا از گیاهانی است که در شرایط اقلیمی مرودشت و با توجه به حداقل دمای زمستان در شرایط مزرعه رشد مناسبی ندارد و تنها در گلخانه پرورش می یابد .
وی افزود: گلخانه های آلوئه ورا با ارتفاع کم و با حداقل هزینه ساخته می شود .
رحیمی، مهم‌ترین مزیت گیاه آلوئه‌ورا را نیاز کم به آبیاری دانست و گفت: با توجه به کم‌آبی های ایجاد شده، این گیاه برای کشت بسیار مناسب است .
به گفته وی این گیاه نسبت به سایر گیاهان در مقابل آفات و بیماری‌ها مقاوم است و دامنه دمایی بین 5 تا 45 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت در خصوص تکثیر و پرورش گیاه آلوئه‌ورا توضیح داد: کشت مجدد پاجوش‌های گیاه از آسانترین روش‌های تکثیرآلوئه ورا است که علاوه بر عملکرد برگ می تواند به عنوان درآمد دیگر این محصول باشد.
رحیمی افزود: این گیاه قابلیت تولید حدود 60 تا 80 تن برگ را در هکتار داراست و محصول تولیدی برای فراوری به شهرستان های شیراز و سپیدان ارسال می شود .
از برگ آلوئه‌ورا برای تهیه عرقیات گیاهی، از عصاره آن برای تولید شامپو،صابون و سایر لوازم آرایشی بهداشتی، از پالپ آن برای تولید شربت و انواع نوشیدنی و از ژله آن برای تولید ژل‌های موضعی و قرص های دارویی می‌توان استفاده کرد و محصولات دارویی این گیاه در درمان بیماری های عفونی، پوستی، اگزما، سر درد و بخصوص سوختگی ها بسیار مفید است.

برچسب ها: کشت ، آلوئه ورا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار