فضل الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه با توجه به بازگشایی مرز خسروی و هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌ها صورت گرفته، ستاد اربعین امسال را نسبت به سال گذشته فعال‌تر خواند.
کد خبر: ۷۸۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 06 October 2019

فضل الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص پذیرایی و اسکان زوار اربعین اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی شهرستان کرمانشاه تا به حال ۴ جلسه با نزدیک به ۸۰ مصوبه در رابطه با موضوعات تامین امنیت اسکان زائرین و پذیرایی از آن‌ها برگزار کرده است، راهنمای مسافر از صبح روز گذشته به صورت مشترک از طرف جمعیت هلال احمر شهرستان ما و بسیج سپاه پاسداران ناحیه کرمانشاه در میادین ورودی و خروجی شهر، مثل میدان امام میدان آزادگان و میدان امام حسین (ع) مستقر شدند که این سه اکیپ کار راهنمایی زائرین را به محل‌های اسکان و مسیر‌ها بر عهده دارند.

 وی افزود: گشت‌های سیاری با هماهنگی تاکسیرانی برای راهنمایی زائرین در سطح شهر فعال شده است علاوه بر این، نزدیک به ۵۰ موکب در مسیر بیستون تا گردنه مرصاد در محل مسیر‌های تردد زائرین در نظر گرفتیم که این موکب‌ها در این مسیر‌ها به ویژه کمربندی فرعی دایر می‌شوند.

 فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: امکان اسکان حدود ۵۰ هزار نفر را در حسینیه ها، برخی مساجد و نمازخانه‌های برخی مدارس و ادارات و چند ورزشگاه هم برای شرایط اضطراری و استثنایی و زمان اضطرار فراهم کرده ایم. همچنین با همکاری معاونت شهری شهرداری کرمانشاه اسکان با نصب چادر با بیش از نزدیک به ۲۵۰ حلقه چادر در حوالی میدان آزادگان در نظر گرفتیم؛ این ظرفیت علاوه بر نمازخانه ها، هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها است.

 رنجبر در ادامه تشریح کرد: با همکاری فرماندهی سپاه نبی اکرم و راهیان نور کرمانشاه حمل اسکان را در نظر گرفته‌ایم. اردوگاه توحید، قرارگاه مرکزی راهیان نور در بلوار شهید بهشتی و همچنین برای میدان جمهوری اسلامی مربوط به ستاد راهیان نور که این سه مکان نزدیک به ۳ هزار زائر را پوشش می‌دهند ما جلساتی با متولیان موکب‌ها و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها برگزار کردیم و با همکاری ستاد عتبات و عالیات این محل‌ها در نظر گرفته شده است.

 فرماندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های کمیته اسکان ستاد اربعین کرمانشاه خاطر نشان کرد: در کمیته اسکان مدیر میراث فرهنگی شهرستان با همکاری مدیر جمعیت هلال احمر به کار تامین مکان‌های اسکان مشغولند، امسال نسبت به سال گذشته هم ظرفیت اسکان و تعداد موکب‌ها را افزایش دادیم و تمهیدات ترافیکی با همکاری پلیس راه ترتیب دادیم که علاوه بر استقرار گشت‌های پلیس راه، نیرو‌های انتظامی در پاسگاه‌ها به منظور تامین امنیت مستقر می‌شوند. گشت‌های سیار پلیس هم در طول مسیر فعال هستند؛ همه این مباحث به منظور تامین امنیت زائرین در جلسات ستاد شورای تامین مورد بررسی قرار گرفته و نیروی انتظامی هم از آمادگی خوبی برای تأمین امنیت مسیر تردد زائران برخوردار است.

 رنجبر در پایان اظهار داشت: تعدادی از هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها برای تامین نذورات اعلام آمادگی کرده اند. ستاد عتبات عالیات هم آمادگی لازم را برای پذیرایی از زائرین دارد. به علاوه ظرفیت اسکان زائرین نسبت به سال گذشته در حوزه شهرستان کرمانشاه تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی آمادگی را افزایش دادیم و ستاد فعال‌تر از سال گذشته مقدمات کار را فراهم کرده است. در مجموع باید عرض کنم با توجه به هماهنگی خوبی که بین دستگاه‌ها ایجاد شده امکانات لازم را برای اسکان مسافرین داریم امسال ۱۸ خانه مسافر در شهر کرمانشاه به صورت شناسنامه‌ای فعالند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار