مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: تا زمانی که محیط زیست و وزارت نیرو در خصوص حق‌آبه زیست محیطی رودخانه کرج به توافق نرسند و موضوع مورد تأیید دو طرف قرار نگیرد، آب از تونل انتقال کرج-تهران منتقل نخواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 05 October 2019

فردین حکیمی در خصوص آخرین وضعیت تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران گفت: تاکنون اتفاق جدیدی برای انتقال آب از رودخانه کرج به تهران رخ نداده و البته محیط زیست هم بر همان مواضع قبلی مبنی بر تعیین حق‌آبه زیست محیطی رودخانه اصرار دارد.

حکیمی افزود: محیط زیست مطالعات خود را درباره حق‌آبه رودخانه انجام داده و تأکید بر حفظ حیات طبیعی رودخانه و حداقل آب تضمین کننده حیات طبیعی رودخانه دارد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو هم در حال مطالعه برای تعیین حق‌آبه مورد نظر است، بنابراین در مجموع تا زمانی که حداقل آب مورد نیاز برای حفظ حیات طبیعی رودخانه مورد تأیید محیط زیست و وزارت نیرو قرار نگیرد و دو طرف در خصوص این میزان آب به تفاهم نرسند، آب رودخانه کرج از طریق تونل به تهران منتقل نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به حساسیت‌هایی که در خصوص این موضوع در استان به خصوص در میان شهروندان و سمن‌های زیست محیطی وجود دارد، خاطرنشان کرد: محیط زیست استان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا این موضوع به نفع استان تمام شود.

اجرای طرح تونل انتقال آب از سد کرج به تهران از سال ۸۴ آغاز شده و هدف از اجرای آن، حذف مسیر رودخانه کرج از خروجی سد تا بیلقان که خطوط انتقال آب رودخانه کرج به تهران در آن قرار دارد، ذکر شده است؛ این تونل ۳۰ کیلومتر طول و حدود چهار متر قطر دارد و طبق آخرین خبرهای موجود، مراحل پایانی ساخت را نیز پشت سر گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار