رییس اتحادیه نانوایان کرج با اشاره به اینکه مصوبه ای برای افزایش قیمت نان از طرف استانداری نرسیده است گفت: این مصوبه به استانداری رسیده است ولی هنوز تصویب و قانونی نشده است و هر گونه افزایش قیمت نان توسط نانوایی ها غیر قانونی و تخلف است.
کد خبر: ۷۸۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ 05 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ نصیری با بیان اینکه افزایش قیمت نان توسط نانوایی ها غیر قانونی و خودسرانه بوده است، ادامه داد: یک عده از نانوایی ها فکر کردند این قیمت ها مصوب شده است و قیمت هایشان افزایش یافته است و اینها واقعا عجله دارند.

وی افزود: من به عنوان رییس اتحادیه این قیمت را قبول ندارم.زیرا باز هم ما ضرر می کنیم با افزایش هزینه های تولید نان، این افزایش 50 درصدی قمیت نان، دردی از نانواها را درمان نمی کند.

رییس اتحادیه نانوایان تصریح کرد: افزایش قیمت نان در استانداری و صنعت و معدن در حال کارشناسی یوده و هنوز تصویب نشده است، به محض تصویب ابلاغ و اطلاع رسانی می شود.

نصیری ادامه داد: مرم حق دارند از این افزایش قیمت نان گله داشته باشند، زیرا از سال گذشته تا کنون تورم 200 الی 300 درصد افزایش یافته است اما نانوا با افزایش تورم نان را گران نکرد.

وی تاکید کرد: من نمی گویم یک مرتبه 50 درصد قیمت نان افزایش دهند، زمانی که با سیاست های دولت تورم سالانه افزایش می یابد نان هم سالانه باید 7 درصد افزایش قیمت داشته باشد. وقتی 6 سال قیمت نان ثابت باشد یک دفعه 50 درصد افزایش قیمت داشته باشد مردم باید گله داشته باشند و نانوا هم از این قیمت ناراضی است زیرا این قیمت برای وی به صرفه نیست.

رییس اتحادیه با بیان اینکه من زمانی می توانم کیفیت نان و آردم را بالا ببرم که ضرر نکنم، گفت: خرج و دخل نانوا با هم همخوانی ندارد و این قیمتی که برای نان اعلام می کنند هنوز قیمت تمام شده نان نیست و متاسفانه عدم قیمت گذاری سال به سال به این مشکلات دامن می زند.

نصیری افزود: من هم به عنوان رییس اتحادیه قول می دهم با این نرخی که برای نان مصوب کردند باز هم نانوا نمی تواند کیفیت نانش را بالا ببرد.، واقعا هزینه تولید نان به قدری افزایش پیدا کرده که اکثر نانواها تغییر کاربری داده اند.

وی با تاکید بر اینکه سالهاست در کشور نان به قیمت واقعی به دست مشتری نمی رسد، گفت: آرد اگر از دولت هم باشد 30 درصد هزینه نان است و 70 درصد مابقی هزینه های تولید نان مانند اجاره مکان، دستمزد، هزینهه ای آب و برق و گاز و ... واقعا سودی عاید نانوا نمی شود.

رییس اتحادیه نان در خاتمه با بیان اینکه افزایش قیمت نان در استان هنوز تصویب نشده است، خاطر نشان کرد: تا اواخر هفته جاری قیمت نهایی نان اعلام می شود و افزایش قیمت نان توسط نانوایان خودسرانه بوده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
درست میگوید. اما اکثر اعضای هیات مدیره اتحادیه بیش از یک نانوایی و در مواردی تا 5 نانوایی دارند. اگر به صرفه برای صاحبان نانوایی نبود که .......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار