آنگونه که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته است : هفته آینده دما کاهش پیدا می‌کند و در برخی از نقاط جنوبی کشور رعدوبرق و رگبار رخ خواهد داد.
کد خبر: ۷۸۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ 04 October 2019

 
 
همانگونه که اعلام شده بود عصر امروز برخی مناطق استان شاهد بارش پراکنده باران بود که در این خصوص کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت :برخی مناطق استان از جمله شهرهای یاسوج ، سی سخت و برخی نقاط مرتفع شاهد رگبار باران ، رعد و برق و وزش باد شدید بودند.
ولی بهره بر افزود : همانگونه که پیش بینی شده بود ، باران پاییزی زودتر از سال های گذشته آغاز شد.
بهره بر گفت : بارش امروز یاسوج بر اساس سنجش ایستگاه فرودگاه یاسوج 3.5 میلیمتر بوده است و بر اساس آمار ایستگاه سیسخت0/5 میلیمتر بوده است که طبق گزارشات ارسالی این بارش ها در سطح شهر سیسخت بیشتر بوده است.
گزارش بارش ها در رسانه ها
بارش های پاییزی در رسانه های استان به صورت گزارش های تصویری و فیلم بازتاب های زیادی داشت .
تسنیم در این خصوص با انتشار تصاویری نوشت : نخستین بارش باران زودهنگام پاییزی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد، طروات ویژه‌ای به هوای این استان داده است.
در دوازدهمین روز از پاییز 98، بارش زودهنگام اولین باران پاییزی شادابی و طراوت خاصی به هوای کهگیلویه و بویراحمد داده و خوشحالی مردم را به همراه داشته است.
دانلود

بارش زودهنگام در نیمه اول مهرماه بدون شک نوید بخش سالی پربارش بوده که همین موضوع نیز سبب خوشحالی کشاورزان شده است زیرا در سال‌های اخیر چنین بارانی و در این موقع از سال کم نظیر بوده است.
در حالی بارش نخستین باران پاییزی زیاد به طول نینجامید اما شاهد قطعی برق در برخی مناطق و آب گرفتگی معابر در سطح خیابان‌های سطح شهر یاسوج و مناطق حاشیه این شهر هستیم.
 فیلم : بارش پائیزی
خبرگزاری مهر هم با انتشار کلیپی از اولین بارش پائیزی به پوشش خبری آن پرداخته است.
 
 
هفته آینده بارانی است
یکی دیگر از گزارشات هواشناسی این روزها مربوط به پیش بینی وضعیت جوی برای هفته ی آینده است . آنگونه که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفته است : هفته آینده دما کاهش پیدا می‌کند و در برخی از نقاط جنوبی کشور رعدوبرق و رگبار رخ خواهد داد.
صادق ضیائیان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: در هفته آینده نواحی جنوب کشور ازجمله استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و کرمان رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در روز شنبه شدت این رعدوبرق‌ها نسبت به‌روزهای دیگر بیشتر است خاطرنشان کرد: رگبار و رعدوبرق در مناطق شهری و روستایی رخ می‌دهد و در ارتفاعات و دامنه‌ها این رگبارها به تگرگ تبدیل می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: این موج هوا مرکز کشور را نیز بی‌تأثیر نخواهد گذاشت و شاهد رگبارهای پراکنده در شمال کرمان، خراسان جنوبی، یزد و فارس هم خواهیم بود.
وی اضافه کرد: نکته قابل‌تأمل این است که در نواحی خشک و بیابانی وزش باد شدید خواهیم داشت که خیزش گردوغبار در این مناطق رخ خواهد داد.
ضیائیان تأکید کرد: وزش باد و بارش باران به استان‌های جنوبی و مرکزی منتهی نمی‌شود و اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات قزوین البرز، تهران و سمنان نیز بارانی است و در برخی از ساعات شبانه‌روز رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی به وضعیت بارانی برخی استان‌های شمالی اشاره کرد و افزود: تا روز سه‌شنبه استان‌های گلستان، گیلان و مازندران بارش پراکنده باران خواهند داشته و از روز شنبه تا دوشنبه مرکز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
وی به هوای بارانی در دو روز آینده در تهران خبر داد و اضافه کرد:‌ دما در تهران کاهش محسوسی خواهد داشت و روز شنبه و یک‌شنبه این کاهش دما در ارتفاعات سبب بارش باران خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار