تفرجگاه چله گاه سپیدان در ۵ کیلومتری شهر اردکان فارس ودر جاده قدیم سپیدان به یاسوج قرار دارد.این گردشگاه در فصل های بهار و تابستان پذیرای انبوهی از مردم ،مسافران،گردشگران داخلی وخارجی است.
کد خبر: ۷۸۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ 02 October 2019
تابناک فارس به نقل از فارس:تفرجگاه چله گاه سپیدان در ۵ کیلومتری شهر اردکان فارس ودر جاده قدیم سپیدان به یاسوج قرار دارد.این گردشگاه در فصل های بهار و تابستان پذیرای انبوهی از مردم ،مسافران،گردشگران داخلی وخارجی است.وجود غار های سنگی ،آبشار فصلی ، چشمه های زیبا ،رودخانه پر آب ،طبیعت دلنشین و چشم نواز بر زیبایی های تفرجگاه چله گاه سپیدان افزوده است .

تفرجگاه چله‌گاه کجاست؟

این منطقه زیبا با عبور از وسط درختان زیبای چنار که قد روی هم خمیده کرده و کوچه باغی زیبا تشکیل داده‌اند آغاز می‌شود.پس از عبور از این منطقه، اردوگاه‌ها و باغ‌های زیبا مشاهده می‌شود که در اواخر فصل بهار و تابستان هوای خنک و دلچسب آن دل هر رهگذری را می‌نوازد.

با عبور از این مناطق زیبا از دل کوه که رودخانه‌ای پر آب از حاشیه آن می‌گذرد، وارد دره‌ای زیبا می‌شوی که در دل سنگ‌ها حفره‌هایی ایجاد شده و آب خنک و گوارا که محصول برف‌های زمستانی چشمه‌سارها است از آن جاری می‌شود.

این منطقه از جاذبه های گردشگری اردکان،که خود یک منطقه بکر و زیبای نمونه گردشگری است توسط میراث فرهنگی سازماندهی شده و شهرداری اردکان نیز در آن طرح‌هایی را اجرا کرده است.با ایجاد اردوگاه‌ شبانه‌روزی فرهنگیان سپیدان در این منطقه بکر و زیبا امکان ماندن در شب در این منطقه زیبا و مفرح فراهم است.

تفرجگاه چله‌گاه کجاست؟

جاذبه‌های نزدیک

پولادکف: اگر در محل چله‌گاه اتراق کنیم می‌توانیم در فاصله ۲۵ دقیقه‌ای به پیست طبیعی سپیدان به اسم پیست پولادکف سر بزنیم. این پیست معمولا از اواخر آبان تا اواخر فروردین پوشیده از برف است. پولادکف دومین پیست بزرگ در ایران است به همین خاطر ساکنان زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای یک برف‌بازی طبیعی و ارزان به جای دوبی، به شیراز سفر می‌کنند.

داخل این پیست، هتل پولادکف، لوازم اسکی، آموزش اسکی، رستوران، تله‌کابین و ماشین کوهستان هم پیدا می‌شود. برای رفتن به پیست اسکی از چله‌ گاه باید به سمت اردکان برگردیم. این پیست در کیلومتر ۱۵ جاده سپیدان به آبشار مارگون قرار دارد.

آبشار مارگون: همچنین از آنجایی که چله‌گاه بر سر راه مارگون واقع شده، اگر مسیرمان را ۵۰ کیلومتر دیگر ادامه دهیم به آبشار مارگون می‌رسیم.

تفرجگاه چله‌گاه کجاست؟

برای دیدن آبشار باید ماشین را در پارکینگ پارک و چند دقیقه پیاده‌روی کنیم. زیبایی مارگون در این است که آب از ارتفاع بالا و از چند نقطه مختلف به زمین سرریز می‌شود. به این آبشار، آبشار چشمه‌ای می‌گویند که بالای آن هیچ رودخانه‌ای وجود ندارد.

آب آبشار از چشمه‌های داخل کوه به بیرون می‌جوشد.در فصل گرم دمای آب به بالاتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد و در فصول سرد هم آب قندیل می‌بندد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار