ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزارو ۵۵۷ میلیاردو ۴۶۹میلیون و ۷۷۰ هزارریال انواع کالای قاچاق را در این استان کشف کردند.
کد خبر: ۷۸۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 01 October 2019

 به گزارش «تابناک البرز»؛ فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که کشف این میزان کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
امسال ۲۸۰ پرونده قضائی برای قاچاقچیان کالا در استان البرز تشکیل شده که از مجموع آن ۱۴۰فقره ١٠٠ میلیون ریالی،۷۳ فقره بالای یک میلیارد میلیون ریال و مابقی بالای پنج میلیارد ریالی بوده است.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: در این مدت ۶۲۷ قاچاقچی کالا دستگیر و۱۶۳ خودرو سبک و سنگین توقیف شد.
کالاهای کشف شده‌  شامل یک میلیون و ۴۰۰ هزارلیتر سوخت قاچاق، یک میلیون و ۳۴۱ هزارنخ سیگار، ۴۵۵ هزار عدد انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، ۲۶ میلیون و ۴۱۰ هزار عدد دارو و مقادیر زیادی پوشاک، خودرو، لوازم یدکی خودرو، گوشی تلفن همراه و لوازم صوتی و تصویری کشف شده است.
وی با یادآوری اهمیت سال گفت: پلیس برای تحقق این شعار با قاچاق کالا مبارزه خواهد کرد.
اجرای طرح ملی مقابله با کالای قاچاق و قاچاق کالا به صورت ویژه در این استان در حال اجرا است.
فرمانده انتظامی البرز از فعالان بخش واردات، انبار، توزیع، خرید و فروش بخصوص تجار و صنوف مرتبط خواست نسبت به رعایت قوانین و مقررات موضوعه از جمله قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رعایت ضوابط گمرکی و توزیع فروش کالاهای قاچاق توجه لازم داشته باشند.
در صورت مشاهده تخلف، علاوه بر ضبط کالاها، وسایل حمل و نقل و همچنین انبار یا مکان نگهداری و عرضه، مالکان و حاملان کالاها را به پرداخت جزای نقدی سنگین و سایر مجازات‌ها ی قانونی محکوم می‌شوند.
محمدیان نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می‌کند، بسیار تأثیرگذار دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار