ناظر گمرکات استان مازندران با اشاره به درآمد ۹۴۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال گمرکات استان، از رشد ۳۸ درصدی درآمد گمرکات در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 28 September 2019

 

 ناظر گمرکات استان مازندران با اشاره به درآمد ۹۴۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال گمرکات استان، از رشد ۳۸ درصدی درآمد گمرکات در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علی یوسفی‌منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شش ماهه نخست امسال همچنین تراز تجارت خارجی گمرکات استان مازندران به بیش از ۵۰۸ میلیون دلار رسید.

وی اظهار داشت: امسال ۴۶۲ هزار تن انواع کالای غیرنفتی جمعا به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۶۶۱ هزار دلار از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به خارج از کشور صادر شده است.

یوسفی تصریح کرد: در این مدت بیشترین کالای صادراتی به ترتیب به کشورهای عراق، قزاقستان، فدراسیون روسیه، ترکمنستان، افغانستان و امارات بوده است که این میزان صادرات به لحاظ وزنی ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کالاهای صادرات شامل فرآورده های لبنی با ارزش ۶۷ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار ، بستنی به ارزش ۱۱ میلیون و ۱۶۵ هزار دلار سیمان به ارزش ۹ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار ، مواد پلاستیکی به ارزشی ۶ میلیون و ۳۴۲ هزار دلار و کاغذ نیز به ارزش ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: همچنین یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۶۲۶ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد استان شده است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی به استان شامل جو دامی به ارزش ۱۹۹ میلیون و ۵۶۷ هزار دلار ، ذرت دامی به ارزش ۱۹۰ میلیون و ۸۳۴ هزار دلار ، چربی ها و روغن های حیوانی به ارزش ۱۶۴ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار ، روغن پایه به ارزش ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار و وسایل برقی به ارزش ۹ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار بوده است.

یوسفی منش اظهار داشت: این کالاها از ۲۶ کشور دنیا از جمله کشورهای روسیه، امارات، آلمان، ترکیه، قزاقستان و سوئیس وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی ۴۳ و به لحاظ وزنی از ۲۰ درصد رشد برخوردار است.

وی افزود: در این مدت نیز ۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار شامل ریل آهن و میله توپرآهن مستعمل و تخته از گمرکات مازندران به کشورهای پاکستان و عراق ترانزیت شد.

ناظر گمرکات مازندران با بیان اینکه ارسال و دریافت سوغات و هدیه از گمرکات مازندران به ترتیب ۱۰۳ و ۷۹ درصد رشد داشته است، گفت: در این مدت یک تن هدیه و سوغات به ارزش یک میلیارد ریال و ۶۰۰میلیون ریال به دیگر کشورها ارسال شد و ۴۵۸ کیلوگرم هدیه به ارزش یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال هم وارد کشور شد.

استان مازندران دارای پنج گمرک در بنادر امیرآباد، فریدونکنار ، نوشهر و شهرهای آمل و ساری است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار