مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: اقدامات لازم برای رفع تصرف از چهار کیلومتر ابتدایی رودخانه کرج شروع شده و در شرف انجام است.
کد خبر: ۷۸۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳ 28 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ داوود نجفیان در خصوص اقدامات صورت گرفته در مسیر رودخانه کرج برای جلوگیری از بروز حادثه گفت: متأسفانه بیشتر کسانی که امسال در رودخانه کرج غرق شدند از مسافران بودند، به همین دلیل تیم‌هایی برای اطلاع‌رسانی در طول مسیر مستقر شدند تا با توزیع بسته‌هایی مردم را نسبت به خطرات موجود آگاه کنند.

نجفیان افزود: همزمان با این کار، با تیمی از غواصان قرارداد بسته شده تا در حاشیه رودخانه مستقر باشند و اخیراٌ هم این غواصان یک دختر 10 ساله را از داخل رودخانه کرج نجات دادند.

وی با اشاره به پایان فصل گرما و شروع فصل بارندگی‌ هم اعلام کرد: با توجه به این و برای اینکه حادثه‌ای بر اثر بارش رخ ندهد تکالیف دهیاران، شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط احصا و براساس مصوبه مدیریت بحران ابلاغ شده تا تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌های امسال در حد نرمال خواهد بود.

نجفیان در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه کرج و مسیر جاده چالوس هم گفت: اقدامات لازم برای رفع تصرف از چهار کیلومتر ابتدایی رودخانه کرج شروع شده و در شرف انجام است.

وی ادامه داد: رفع تصرفات به تنظیم مسائل حقوقی نیاز دارد و جلساتی هم برای این موضوع تشکیل شده است، بر همین اساس همزمان در رودخانه‌های کرج و شاهرود(طالقان) پنج مشاور برای طرح جامع ساماندهی،  نقشه‌برداری و بانک اطلاعاتی مستندات و مشخص شدن نوع تصرفات گرفته‌ایم.

این مسئول تأکید کرد: تصرف جدید در حاشیه رودخانه‌های استان به هیچ عنوان قابل تحمل نیست و بلافاصله تخریب می‌شود اما تخریب تصرفات قدیمی که بخشی از آنها اسنادی هم دارند به تمهیدات حقوقی نیاز دارد، در هر حال این موضوع کار سنگینی از لحاظ حقوقی و اعتباری نیاز دارد.

برچسب ها: رودخانه ، رفع تصرف ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار