استاندار فارس همچنین خوستار تعیین تکلیف مدیر کل راه و شهرسازی این استان شد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید سریعا در ارتباط با مدیر اجرایی خود در استان تصمیم‌گیری کند.
کد خبر: ۷۸۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 26 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شیراز افزود: تعیین تکلیف این مساله بخشی در حیطه وظایف شرکت بازآفرینی شهری ایران و قسمتی نیز در حیطه وظایف حوزه شهرسازی وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم در اولویت پیگیری و تعیین تکلیف قرار گیرد.
او ادامه داد: البته ما نیاز به گرفتن پول از وزارتخانه نداریم بلکه انتظار داریم که تکلیف ما مشخص شود و ما خودمان اجرا می‌کنیم و مشکلات آنجا را حل می‌کنیم.
وی، با اشاره به وجود افزون بر سه هزار هکتار بافت فرسوده در ۱۱۰ شهر استان فارس گفت: یک هزار و ۸۰۰ هکتار از این بافت در شهر شیراز است که ۳۶۰ هکتار آن بافت تاریخی است و از این میزان نیز ۵۷ هکتار در محدوده حرم مطهر شاهچراغ (ع) قرار دارد.
استاندار فارس گفت: در طرح‌هایی همانند طرح توسعه شاهچراغ (ع) نیاز است که به خواسته‌های مردم رنگ و بوی علمی و اجرایی داده شود چرا که نمی‌توان از طرح‌هایی که فاقد تغییرات فیزیکی، کالبدی و اقتصادی است انتظار داشت که این بافت‌ها تبدیل به بافت‌های کارآمد شوند.
وی تصریح کرد: در اجرای طرح بازآفرینی شهری در شیراز، منطقه دروازه قرآن، محله سعدی و بافت تاریخی در اولویت قرار دارد.
رحیمی افزود: بافت‌های فرسوده موجود در میانه و حاشیه شهر نیز نیازمند توجه هستند که در این جهت نیز اقداماتی در قالب فیزیکی و کالبدی و یا برنامه‌های فرهنگ محور از سوی نهادها و دستگاه‌های توانبخشی و حمایتی انجام شده است.

 

استاندار فارس:‌ نیاز به گرفتن پول از وزارت راه و شهرسازی نداریم بلکه انتظار داریم که تکلیف ما در ارتباط با بافت فرسوده اطراف حرم شاهچراغ (ع) مشخص شود؛ ما خودمان مشکلات آنجا را حل می‌کنیم.
ضرورت تعیین تکلیف سکاندار اداره کل راه و شهرسازی فارس
استاندار فارس همچنین خوستار تعیین تکلیف مدیر کل راه و شهرسازی این استان شد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید سریعا در ارتباط با مدیر اجرایی خود در استان تصمیم‌گیری کند.
رحیمی اضافه کرد: هرچند سرپرست فعلی این اداره کل هم تلاش‌ها و کوشش‌هایی انجام می‌دهد اما تعیین تکلیف در مباحث توسعه‌ای استان اثربخش خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در حاشیه این جلسه در خصوص تقاضای استاندار مبنی بر انتصاب سریع مدیر کل راه و شهرسازی فارس به خبرنگار ایرنا گفت: هرچند این مساله در حیطه وظایف من نیست اما این تقاضا را به وزیر منتقل خواهم کرد.

روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ۲۴ تیرماه جاری با ارسال دعوت نامه ای به رسانه ها از برگزاری آیین معارفه مدیرکل جدید اداره متبوع خبر داده بودٰ اما این آیین برگزار نشد.
روابط عمومی این اداره کل، ساعتی قبل از برگزاری این آیین در تماس تلفنی با خبرنگاران از لغو این آیین خبر داد.
خبرنگاران شیرازی پاسخی برای پرسش خود در زمینه دلیل لغو این آیین نیافتند.
قرار بود در این آیینٰ، علیرضا صحراییان فرماندار سابق جهرم سکاندار اداره کل راه و شهرسازی فارس شودٰ و این مسئولیت را از فیروز تکاور مدیرکل سابق تحویل بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار