رییس کمیته جهت‌یابی استان اصفهان گفت: این استان از حیث برخورداری از موقعیت‌ها و مکان‌ها موردنیاز، بویژه پارک‌های جنگلی متعدد برای آموزش و توسعه رشته ورزشی جهت‌یابی مناسب است.
کد خبر: ۷۸۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 25 September 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی هیات انجمن های ورزشی اصفهان، صفیه السادات موسویان افزود: پارک‌های جنگلی و محیط‌های طبیعی استان اصفهان به گونه ای است که می‌توان مسابقات جهت‌یابی در ابعاد منطقه ای، ملی و حتی بین‌المللی را در آن برگزار کرد و از این لحاظ با مشکلی روبه رو نیستیم.

وی ادامه داد: پارک کوهستانی صُفه، باغ فدک، باغ غدیر، پارک جنگلی و کوهستانی بهارستان و پارک‌های حاشیه رودخانه زاینده رود تنها بخشی از اماکن مناسب این رشته در استان اصفهان به شمار می‌رود که می‌توان با برنامه ریزی بهتر، خیلی بیشتر از حال حاضر از این موقعیت‌های مطلوب بهره بُرد.

وی اضافه کرد: ظرفیت ورزشکاران در این منطقه بالاست و همواره اصفهان در تیم‌های ملی کشورمان نماینده داشته است و حتی مربی به سایر مناطق اعزام می‌کنیم.

رییس کمیته جهت‌یابی با اشاره به توانمندی اصفهان در تولید لوازم مود نیاز این رشته خاطرنشان کرد: تولید نقشه این ورزش در اصفهان انجام می‌شود و صادارت به سایر شهرها از این منطقه انجام می‌شود.

موسویان از برگزاری اولین دوره مسابقات منطقه ای جهت یابی انتخابی تیم ملی در دو بخش بانوان و آقایان خبر داد و گفت: بر اساس تقسیم بندی انجمن جهت یابی کشور، استان‌ها در قابل هفت منطقه تقسیم بندی می شوند که اصفهان با تیم‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در گروه مرکز کشور در اصفهان مسابقه خواهند داد.

رییس کمیته جهت یابی هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان اضافه کرد: رقابت های منطقه ای مرکز کشور با حضور تیم‌های مذکور از ششم تا نهم مهر در پارک‌های جنگلی کلانشهر اصفهان مشتمل بر پارک تندرستی واقع در گردنه زینل و پارک ناژوان در غرب این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات بخش مردان شنبه عصر در پارک تندرستی و صبح یکشنبه در پارک ناژوان برگزار خواهد شد و رقابت‌های بخش بانوان نیز دوشنبه عصر و سه شنبه صبح به ترتیب در محل‌های مذکور ادامه خواهد یافت.

موسویان خاطرنشان کرد: در این دوره از رقابت ها به میزبانی اصفهان حدود ۷۰ ورزشکار زن و مرد حضور پیدا می کنند.

ورزش جهت یابی با قدمت ۶۹ ساله در کشورهای جهان و ۲۳ ساله در ایران توانسته است با جذب علاقه مندان بسیاری در سنین مختلف جایگاه ویژه ای را برای خود کسب کند به طوری که برای گردشگران در طبیعت، کوهنوردان، اتومبیل‌رانان، اسکی بازان، توریست‌ها بسیار مفید و راهگشای مسیر آنان و در زندگی به عنوان یک اصل قرار گرفته است.

ورزش با نشاط جهت یابی از ورزش‌های نوین، سالم و مفرحی به شمار می‌رود که در آن هیچ گونه تنش‌های روحی و مشکلات جسمانی وجود نداشته و با حضور در طبیعت می تواند روحیه ورزشکاری و سلامتی جسمانی را برای انسان ها به ارمغان بیاورد.

جهت یابی ورزشی علمی است که فرد با داشتن یک نقشه که تعدادی هدف بر روی آن مشخص است با پیدا کردن مسیرهای مرتبط، اهداف را جست وجو و پیدا می کند.

ورزشکار می‌تواند از قطب نما در مکان هایی که امکان پیدا کردن اهداف مشکل است استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار