معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه حفظ منابع آب شرب به عنوان یک منبع استراتژیک و حیاتی در توسعه البرز حائز اهمیت است،گفت:نظارت بر فاضلاب‌های روستاهای بالادست و پایین دست سد کرج جهت کاهش آلودگی رودخانه کرج تشدید می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 23 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی درویش پور در جلسه ستاد مقابله با آلودگی منابع آب شرب تهران و البرز که در استانداری البرز برگزار شد با توجه به افزایش تراکم جمعیت البرز اظهار داشت: باید نسبت به مدیریت منابع آب شرب استان در جهت حفظ سلامت و کاهش آلودگی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی افزود: پاکسازی آبراهه‌ها و رودخانه‌های منطقه آزاد راه تهران- شمال از جمله اقدامات اصلی در صیانت از منابع آب شرب استان به شمار می‌رود.

 معاون  هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه  به منظور جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی، جمع آوری و انتقال پسماندها و نخاله‌ها از حاشیه حریم رودخانه‌ها در اسرع وقت باید انجام شود،بیان کرد: بهبود کیفیت آب‌های زیرزمینی صرفا با مدیریت و کنترل مستمر منابع آب زیر زمینی و کاهش آلاینده‌ها به ویژه کاهش مصرف کودهای شیمیایی است.

وی خاطر نشان کرد: تعیین حریم حفاظتی چاه ها در مقابله با آلاینده های ناشی از فعالیت های انسانی و صنعتی در دست اقدام قرار گیرد. 
درویش پور اضافه کرد:  احداث و استفاده از تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی باید بطور جد پیگیری شود.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه نظارت و کنترل مستمر بر فاضلاب‌های روستاهای بالادست و پایین دست سد کرج جهت کاهش آلودگی رودخانه کرج در دستور کار قرار دارد،گفت: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

برچسب ها: فاضلاب ، سد کرج ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار