امام جمعه کرج گفت: اگر آمریکاو یا عمالش در منطقه خطای استراتژیک کنند تمام هستی اش را در تمام دنیا را به خطر می‌اندازیم و اگر کوچکترین حرکتی علیه ایران بکند دیگر رژیم کودک کش اسرائیلی در جهان وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 21 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن 23 محرم سالگرد حمله تکفیری ها به حرمین عسگریین گفت: داعش و تکفیری ها خواستند آن عرصه و آن حرم را پاک کنند غافل از اینکه نور خدا خاموش شدنی نیست.

امام جمعه کرج افزود: امسال شاهد برپایی باشکوه عزاداری در کشورهای مختلف جهان بودیم و شور محرم امسال در تاریخ عزاداری جهان ثبت شد و علیرغم این همه تخریب و جنگ روانی که علیه شیعه توسط رشد دشمن رخ می دهد این این مورد حاوی پیام است.

حسینی همدانی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با موکب داران عراقی فرمودند «معرفت حسینی به برکت اربعین بین المللی شد»؛ باید گفتمان حسینی را به اشکال مختلف در جهان ترویج دهیم و از خرافه گرایی بپرهیزیم و به اصل هدف قیام امام حسین بپردازیم و مبادا مسائل اصلی و فرعی مربوط به عزاداری ها و قیام امام حسین جا به جا کنیم.

امام جمعه کرج ادامه داد: مقام معظم رهبری راهپیمایی باشکوه اربعین را آیت عظمای الهی دانستند و گفتند«پیام امام حسین پیام نجاتبخش دنیاست و اگر امام حسین به دنیا معرفی شود قرآن و اسلام به دنیا معرفی شده است».

خطیب جمعه کرج گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری این حرکت باشکوه می تواند جامعه اسلامی را به تمدن باشکوه اسلامی برساند و همه باید برای رسیدن به این هدف کار کنیم و نگذاریم دشمن با برجسته کردن بدعت‌ها، تحریف‌ها و انحرافات این هدف را خدشه دار کند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: یکی از مصادیق تربیت حسینی را در یمن می بینیم که چگونه استکبار را تحقیر کردند.

حسینی همدانی گفت: بیش از چهار سال است که عربستان گرفتار جنگ یمن شده است؛ عربستان گفته بود باید آتش جنگ را در داخل ایران ببریم اما آتش جنگ با مقاومت مردم یمن اکنون در دل عربستان است.

یمنی‌ها توانستند با وجود تحریم غذا، دارو و امکانات و بدون حمایت کشورهای سلطه با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به گفتمان مقاومت تاسیسات نفتی عربستان را با پهپاد های بومی خودشان نابود کنند و تمام تاسیسات زیربنایی نظامی و غیر نظامی عربستان را مورد هجوم قرار دهند. یمنی ها توانستند معادلات منطقه را برهم بزنند و قیمت نفت را دچار تغییر کنند.

امام جمعه کرج گفت: اگر آمریکا و یا عمالش در منطقه خطای استراتژیک کنند  تمام هستی اش را در تمام دنیا را به خطر می‌اندازیم و اگر کوچکترین حرکتی علیه ایران بکند دیگر آل سعود و رژیم کودک کشی در جهان وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: رئیس جمهور آمریکا به وزیر خزانه داری دستور داده است که تحریم ها را علیه ایران بیشتر کنند اما به نظر می رسد آمریکایی‌ها خودشان را به خواب غفلت زده اند چرا که خودشان هم می دانند که در این جنگ اقتصادی هم در مقابله با مقاومت مردم ایران شکست خوردند.

حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه ها یکی از مصادیق مقاومت حسینی را دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دشمن در سی و یکم شهریور ماه جنگ تحمیلی را علیه ایران آغاز کرد. این ایام را به خاطر از عزت و افتخاری که خانواده‌های شهدا و جانبازان برای این کشور کسب کرده اند به آن‌ها تبریک و تهنیت می گویم.

امام جمعه کرج گفت: در دوران دفاع مقدس به الگوی مدیریت انقلابی رسیدیم که تحت فرامین ولایت فقیه می تواند مشکلات داخلی را با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی حل کند؛ امنیت را امنیت را تامین کند، توطئه های دشمن را خنثی کند و این مدل الگوی مقاومت برای مومنین و مستضعفین در کل عالم در مقابله با جریان استکبار شد.

حسینی همدانی گفت: امروز کشور ما محکم و آزمون داده است و دشمن می‌داند که با مقابله مستقیم سودی نخواهدبرد و دل به برخی واداده های داخلی  بسته است؛ به برخی حرکت‌های موریانه وار در داخل دل بسته است.

امام جمعه کرج گفت: مطالب و بیانات رهبری را در درس خارج شنیدید؛ مقام معظم رهبری فرمودند«هم رئیس جمهور هم وزیر محترم خارجه و همه مسؤولین یکصدا گفتند ما با آمریکا مذاکره نمی کنیم»؛ این در واقع این پیام روشن همه ملت ایران است.

حسینی همدانی یادآور شد: در روزهای گذشته ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره شده ایران در کانادا را فروختند و به عنوان غرامت به قربانیان ادعایی تروریسم در جهان پرداختند. لازم است دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل این اقدام دولت کانادا که مغایر با قوانین بین‌المللی و بین‌المللی است موضع قاطع بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک آغاز سال تحصیلی به تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، از معلمان و اساتید خواست تا دانش آموزان را به عنوان امانت های الهی تلقی کنند و بدانند که مسئولیت حرکت جامعه در مسیر برپایی تمدن نوین اسلامی بر عهده مدرسه و نظام تعلیم و تربیت است.

وی گفت: بایستی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بین بدنه این وزارتخانه جایگاه بالاتری پیدا کند و همه متولیان امر تربیت این سند را بخوانند و بر محتوای آن تسلط داشته باشند. بارها رهبر معظم انقلاب تذکر داده اند که بین مطالب این سند و بدنه اجرایی فاصله است و امیدواریم وزیر جدید آموزش و پرورش موارد مطرح شده در این سند را در دستور کار قرار داده و به شکل جدی دنبال کنند.

امام جمعه کرج  در بخش دیگری از خطبه ها ساماندهی گلزار شهدا را ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد را مهم دانست و گفت: سازه‌هایی که قرار شد در این محل ساخته شود باید با جدیت دنبال شود و طرح ساماندهی به زودی اجرایی شود چرا که این محل یکی از بزرگترین گلزارهای شهدای کشور و نماد عزت و بزرگواری این ملت است.

وی گفت: در بحث انتخابات یکی از اموری که باید به آن دقت شود اخلاق انتخابات است که برای عده لغزشگاه قطعی است؛ در دنیا به تبلیغات انتخاباتی به عنوان یک تجارت پر سود نگاه می کنند اما در الگوی اسلامی، اجازه بی اخلاقی، فریب جامعه و دادن آمار دروغ نداریم.

حسینی همدانی گفت: مردم به نحوه تبلیغات کاندیداها توجه کنند؛ اینکه کسی سیاه نمایی می کند یا بر عکس مشکلی را سفیدنمایی می کند و یا با بی اخلاقی و دروغ خدمات دیگران را زیر سوال می برد باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار