معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مرزی بودن و برخورداری از گمرکات و پایانه های مرزی متعدد مزیت‌های آذربایجان‌غربی است و بهره گیری از این ظرفیت‌ها در جهت ارتقای رفاه مردم و اشتغالزایی اولویت مسؤولان سازمان سمت و ستادی در استان باشد.
کد خبر: ۷۸۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ 19 September 2019

به گزاش تابناک آذربایجان غربی علی مصطفوی امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان که با حضور معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد،اظهار کرد:بخش صنعت، معدن و تجارت استان ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی داشته که ضرورت دارد با همکاری مسؤولان استانی و کمک نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی مرزی بودن و برخورداری از گمرکات و پایانه های مرزی متعدد را از دیگر مزیت های استان دانست و بر لزوم بهره گیری از این ظرفیت ها در جهت ارتقای رفاه مردم و اشتغالزایی برای جوانان تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه کنترل مستمر بازار و نظارت بر قیمت‌ها، توجه بیشتر به بخش خصوصی و حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را جزو مهم ترین وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دانست و از رئیس جدید این سازمان خواست با جدیت و تعامل و همراهی مسؤولان و استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تحقق اهداف مذکور را دنبال کند.

وی به افزایش شاخص بیکاری اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش جمعیت با موج بیکاری در کشور مواجه هستیم که توجه به بخش صنعت می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.

مصطفوی با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در بخش‌های مختلف خاطرنشان‌ کرد: در بخش صنعت با 5.23 درصد از میانگین کشوری کمتر بوده و نیاز دارد توجه جدی به این بخش در استان صورت گیرد و در بخش معدن در تنوع تولید در رتبه نخست و در تنوع رتبه سوم و جزء 6 استان کشور در زمینه تعدد معادن بوده که متاسفانه تا به امروز به دلیل خام فروشی نتوانسته‌ایم صنایع وابسته راه‌اندازی و اشتغال ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: توجه و اعتماد به بخش خصوصی می‌تواند به توسعه صادرات غیر نفتی رونق دهد و باعث می‌شود دیگر متکی به فروش انرژی‌های نفت و گاز نباشیم .

وی به شرایط حاکم بر کشور اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم به مردم خدمت کرده و امید را در بین مردم کشور ترویج دهیم و بی تردید با اتحاد و انسجامی که در کشور وجود دارد از این شرایط دشوار نیز با سربلندی عبور و آینده درخشانی برای کشور رقم خواهد خورد.

 در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات و تلاش های محمد دهقان سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، غلامرضا بابایی به عنوان رئیس جدید این سازمان در آذربایجان غربی معارفه شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار