معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: این منطقه در شمار پنج استان اول کشور از نظر سوانح و تلفات جاده‌ای محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۷۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 14 September 2019

حجت الله غلامی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ١٠ درصد از حجم تلفات جاده‌ای و منجر به فوت را کاهش دهیم گفت: مهم‌ترین برنامه که کمتر به آن پرداخته شده آموزش فرهنگ ترافیک است که بخش عمده تصادفات به این مهم بازمی‌گردد و برای همکاری و هم افزایی نیروها در راستای حل مشکل اساسی استان باید گام برداریم.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزایش و توسعه روز افزون شهرها مشکلات جدی را به وجود آورده است و با رشد شهرنشینان از جمعیت روستایی کاسته می‌شود و سبب شده تا بیش از ٨٠ درصد جمعیت در اغلب نقاط کشور ساکن شهرها باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان  با ١٠٨ شهر ؛حجم سفر زیاد می‌شود، اظهار داشت: جمعیت کلان‌شهر اصفهان ۲ میلیون نفر است همچنین جمعیت در شهرهای استان به بیش از چهار میلیون نفر می‌رسد از این رو نرخ سفر برای کلان‌شهر اصفهان ٢.٢ سفر برای هر نفر و این نرخ در شهرهای استان ١.٩ سفر برای هر نفر است.

غلامی ادامه داد: حجم سفرهای پنج میلیونی استان بالای ١١ میلیون سفر خواهد بود که این سفرها بخشی از ترافیک درون و برون شهری را شکل می‌دهد ؛در کنار سفرها در بازه زمانی حجم سفرهای قابل ملاحظه به استان تهدید می‌شود که علت آن جاذبه خاص گردشگری و پتانسیل‌های متعدد است.

اقدامات نوآورانه در راستای کاهش تصادفات در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: بخشی از ماموریت راهنمایی و رانندگی این است که تصادفات و جان باختگان را به حداقل ممکن برساند که اقدامات خوب و نوآورانه و خلاقانه ای در این راستا صورت گرفته است.

سردار مهدی معصوم بیگی افزود: اصفهان از معدود استان هایی که به صورت متوالی ۱۰ سال کاهش جانباخته داشته است براساس آمارها شرایط منطقه از میانگین کشور بهتر است.

وی بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت به صورت میانگین در کشور ۲۱ نفر جانشان را سال گذشته از دست دادند که این عدد در استان ۲۰ نفر بوده است.

اصفهان رتبه اول کاهش تصادفات کشور را دارد

رئیس سابق پلیس راهور سابق استان اصفهان از ارائه ایده جدید در راستای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان خودرو صورت گرفته است.

سرهنگ رضا رضایی مقوله ترافیک را بین بخشی دانست و افزود: با تدابیر اندیشیده شده و هم افزایی های صورت گرفته اقداماتی در راستای کاهش تصادفات صورت گرفت.

وی ادامه داد: در طرح نوروز امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته رتبه اول کشور کاهش تصادفات را داشتیم به گونه ای که در نوروز ٩٧ حدود ٢٥ کشته و در نوروز جاری ١٠ کشته از تصادفات جاده ای را شاهد بودیم.

به گفته سرهنگ رضایی، در پنج ماهه اول امسال ٩ درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

در این مراسم سرهنگ محمد رضا محمدی به جای سرهنگ رضا رضایی به عنوان رئیس پلیس راهور ناجا در اصفهان معرفی شد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار