مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل پاسخ داد
مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل، دخالت و نقش سازمان متبوعش در تعطیلی واحدهای تولیدی را رد کرد.
کد خبر: ۷۷۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸ 14 September 2019
به گزارش تابناک اردبیل، سعید بشرخواه در نشست با تعاونگران و مدیران واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار کرد: ما در استان اردبیل با 10 واحد اجرایی و 6 واحد اقماری به بیمه شدگان ارائه خدمات کردیم تا جامعه 48 درصدی جمعیت استان از ارائه این خدمات با توان 290 نفر نیروی زبده بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه 600 هزار نفر در استان اردبیل به صورت مستقیم و تبعی تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: 110 هزار نفر بیمه اجباری، 190 هزار نفر بیمه شده خاص و قراردادی و مابقی افراد تحت پوشش نیز دریافت کننده مستمری از تامین اجتماعی هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل تنوع خدمات ارائه شده در تامین اجتماعی را یادآور شد و بیان کرد: از سال قبل در قالب طرح مرحوم نوربخش خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود به طوری که ما در 60 حوزه هم اکنون این خدمات غیرحضوری را به بیمه شدگان ارائه می‌کنیم.

بشرخواه ادامه داد: 25 مورد از این خدمات به شکل نوین و با استفاده از فناوری‌های جدید انجام می‌شود.

وی به سابقه دیرین تامین اجتماعی در اجرای سیستم اتوماسیون اداری اشاره کرد و افزود: به جای صدور دفترچه‌های کاغذی ما سعی کردیم تا از کارت‌های الکترونیکی در ارائه خدمات بیمه شدگان استفاده کنیم.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: افرادی که ادعای بهره‌مندی از سوابق بیمه‌ای را دارند ما به سرعت و با فوریت به آنها ارائه خدمات می‌کنیم به طوری که در سال گذشته به 669 درخواست در این زمینه پاسخ دادیم و بدون ارسال پرونده در تمامی شعبات امکان رسیدگی و بررسی پرونده‌ها به شکل الکترونیکی همراه با رویت مدارک مهیاست.

بشرخواه اظهار کرد: ما از اول شهریور ماه در دو شعبه اردبیل حذف فیزیکی ارسال پرونده‌ها را شروع کردیم تا بین شعبات مختلف بررسی و رویت پرونده‌ها به شکل الکترونیکی انجام شود.

وی با اشاره به پایان مهلت مقرر در بخشودگی جرایم کارفرمایان به ویژه افراد خوش حق و حساب خاطرنشان کرد: در این زمینه عده‌ای از کارفرمایان از فرصت فراهم شده استفاده کرده و ثبت نام در بهره‌مندی از این مزایا را انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: پرداخت مستمری تا 36 درصد در سالجاری افزایش یافته به طوری که در پنج ماهه امسال ما 360 میلیارد ريال پرداختی را به مستمری بگیران انجام دادیم و امیدواریم در نیمه دوم سال نیز با تامین منابع این پرداختی‌ها به انجام برسد.

بشرخواه با یادآوری اینکه تامین اجتماعی هیچ دخالتی در تعطیلی واحدهای تولیدی نداشته است، گفت: وصولی مطالبات ما در سال گذشته 100 درصد بوده و امسال نیز از مطالبات جاری موفق شدیم بخش عظیمی را دریافت کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: در بحث رسیدگی به ماده 16 و 17 مربوط به بدهی‌ها بیش از یک هزار پرونده در تامین اجتماعی استان اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
ایشون اینکه چه بلایی سر کارخانه ها میارن بماند یه فکری برای شرکتهای جدید که درخواست کد کارگاه میدن و سه ماه طول میکشه بکنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار