بازگشایی
حجت الاسلام دانشی گفت: این اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی، مقدمات قانونی بازگشایی سینما فرهنگ اراک را در دستور کار خود دارد
کد خبر: ۷۷۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 12 September 2019



به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام «عباس دانشی»  گفت: مقدمات قانونی بازگشایی سینما فرهنگ اراک فراهم شده و این مکان فرهنگی با همکاری شورای شهر و شهرداری به زودی فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به فعالیت و تعداد سینما‌های استان اشاره کرد و گفت: تعداد صندلی‌های سینمایی استان نسبت به تعداد جمعیت ناچیز است و بسیاری از شهرستان‌های استان از سالن سینما محروم هستند که رفع این کمبود نیازمند مشارکت بخش‌های مختلف خدماتی است.
وی به تعطیلی چندین ماهه سینما فرهنگ اراک اشاره کرد و گفت: سینما‌ها به حمایت دارند، زیرا تغییر کاربری این اماکن فرهنگی ضربه جبران ناپذیری به سیمای فرهنگی شهر خواهد زد.
دانشی با بیان اینکه به مناسبت روز سینما ضمن بازدید از سینما‌های شهر اراک و تبریک این روز به زحمت کشان عرصه فیلم وسینما، پای درد دل آنان نیز خواهیم نشست تصریح کرد: به مناسب روز سینما امروز (۲۱ شهریور) مراسم تقدیر از داوران و عوامل اجرایی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در استان مرکزی با حضور مسئولان و هنرمندان عرصه سینما برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ظرفیت کل سینما‌های استان مرکزی ٢٢٥٥ صندلی است افزود: از این تعداد به ترتیب ٦٠٠ صندلی در سینما فرهنگ اراک، ٥٣٥ صندلی در سینما عصرجدید، ٤٢٠ صندلی در سالن سلمان ساوجی ساوه، ٣٥٠ صندلی در خمین و اخیرا در مجتمع فرهنگی رفاهی نور شهرستان محلات سینمایی با یکصد صندلی و سایر امکانات و وسایل دیجیتال تجهیز شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: مردم استان مرکزی استقبال خوبی از سینما دارند امیداست به زودی مطالبات مردم فرهنگ دوست این استان در خصوص سینما‌هایی که نیاز به تجهیزات بیشتر دارد محقق شود و همگان بتوانند از دیدن فیلم‌های مورد علاقه اشان در سینما‌های با کیفیت لذت ببرند.
حجت الاسلام دانشی افزود: ١٨٠ فیلم سینمایی در سال ٩٧ اکران شد که در این راستا با کمبود سالن‌های سینمایی مواجه هستیم و چنانچه توسعه‌ای در خصوص سینما در استان وجود نداشته باشد از استان‌های محروم کشور هم عقب‌تر می‌مانیم؛ سینما فرهنگ اراک به خاطر نوستالوژی بودن آن باید شکل ساختمان خود را حفظ کند؛ همچنین در شهرستان‌های فاقد سینما مکاتبه‌ای با شهرداری شده که هفته‌ای یکبار از سوی سینما سیار بخش غیردولتی، فیلم‌های روی پرده در سینما‌های ایران به نمایش در آید.
همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران ٢١ شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و هر سال جشن خانه سینما در این روز برگزار می‌شود و ٢١ شهریور ماه به عنوان روزی نمادین وارد تقویم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار