مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: هیات‌های عزاداری در ساعات پایانی شب برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند.
کد خبر: ۷۷۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ 07 September 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق اظهارکرد: در برگزاری مراسم عزاداری به خصوص در دهه اول محرم، باید شورو شعور حسینی(ع) را با هم داشته باشیم و برای دیگر شهروندان مزاحمت ایجاد نکنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در برخی نقاط شهر باعث ترافیک می‌شود، افزود: فعالیت این ایستگاه‌های صلواتی در نقاط پرتردد شهر باعث ایجاد کندی تردد خودروها و تلف شدن وقت شهروندان می‌شود که این امر با ماهیت عزاداری در ایام محرم مغایرت دارد به نوعی تضییع حق الناس است.
این مسئول توضیح داد: هیئت‌ها باید مراسم عزاداری خود را به ساعات پایانی شب موکول نکنند؛ چون سروصدای ناشی از نوحه‌خوانی و عزاداری باعث ایجاد مزاحمت برای‌کودکان، سالمندان و افراد بیمار می‌شود.
وی همچنین به ضرورت حفظ پاکیزگی شهر در ایام محرم تاکید کرد و افزود: شهروندان باید از ریختن زباله به خصوص ظروف یک بار مصرف در خیابان خودداری‌کنند چون انباشت معابر از این زباله‌ها تنهاکار پاکبانان را زیادتر می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه باید پیام عاشورا به درستی به مردم انتقال داده شود، توضیح داد: دستگاه‌ها در این خصوص وظیفه سنگینی به دوش دارند و باید با برنامه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را به مردم به ویژه  نسل جوان منتقل و سیره فکری و عملی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان را تبیین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار