امام‌جمعه کرج گفت: بهترین اقدام در گام سوم کاهش تعهدات برجامی این است که ایران سایت غنی‌سازی فردو را برای تولید اورانیوم مورد نیاز از فاز تحقیقاتی خارج و وارد فاز صنعتی کند.
کد خبر: ۷۷۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 07 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت‌الله حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با بیان اینکه در روزهای حزن و اندوه محرم به سر می‌بریم، بیان کرد: قطعاً لازم است که به ابعاد مختلف این واقعه عظیم توجه کنیم و پند بگیریم که چه شد همان عده‌ای که امام (ع) را دعوت کردند، قاتلش شدند؟

وی تبلیغات گسترده و همه‌جانبه بنی‌امیه با استفاده از همه ابزارهای تبلیغی برای «گمراه‌کردن» و «تأثیر بر افکار عمومی به نفع اهداف خودشان» را از عوامل مؤثر در این واقعه دانست و عنوان کرد: در این موضوع بی‌خبری مردم و عدم توانایی در تحلیل مسائل سیاسی اجتماعی بسیار مؤثر بوده است.

امام‌جمعه کرج اقدام بنی‌امیه به «تحریف مسئله امامت» و «مخدوش‌کردن فلسفه سیاسی اسلام» را از دیگر علل وقوع واقعه کربلا برشمرد و با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) تصریح کرد: رسول خدا (ص) در بیانات‌شان مکرر از این مسائل خبر داده بودند و در بیانی می‌فرمایند «از سه چیز، پس از خود بر امتم بیمناکم: اول گمراهى پس از شناخت حق، دوم فتنه‌ها و آشوب‌های اغـواگـر و سوم شکم‌پرستی و شهوت‌رانی» که در دوران معاویه این سه عملیاتی شد.

حسینی‌همدانی در ادامه افزود: تبلیغات منحرف‌کننده آنچنان عمل کرد که به عمده مردم قبولاندند که اولین مسلمان، جانشین و وصی پیامبر نماز نمی‌خواند و او را در خطبه‌ها رسماً لعن می‌کردند.

وی در ادامه هدف این تبلیغات را خارجی معرفی‌کردن امام حسین (ع) و القای یزید به‌عنوان ولی‌امر مسلمین برشمرد و گفت: دشمنان اسلام با جعل حدیثی از رسول خدا که «هر آنکس که در اندیشه ایجاد تفرقه در میان امت واحده اسلامى برآید؛ با شمشیر سرکوبش کنید؛ هرکس که مى‎خواهد باشد.» به امام حسین گفتند اى حسین! آیا از خدا پروا نمى‎کنى که از جماعت مسلمانان جدا مى‎شوى و در میان امت، تفرقه مى‎اندازى؟

حسینی‌همدانی با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) برای «اقامه عدل»، «برگرداندن جامعه به روش پیغمبر» و «احیای امربه‌معروف و نهی از منکر» بود، اظهار کرد: گروه‌های مذهبی که دنبال برقراری عدالت بودند امام (ع) را دعوت کردند؛ ولی درنهایت ایشان را آشوبگر بر ضد حکومت اسلامی یزید خواندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان نقل‌قولی از رشید رضا مؤلف کتاب تفسیر المنار، افزود: رشید رضا می‌گوید «یکى از دانشمندان بزرگ آلمان به عده‎اى از مسلمانان گفت: شایسته است ما مجسمه معاویه را از طلا بریزیم و در پایتخت آلمان نصب کنیم؛ زیرا معاویه بود که رژیم دموکراتیک حکومت اسلامى را به حکومت استبدادى مبدل کرد و اگر او این ضربه را به اسلام نزده بود، اسلام همه جهان را مى‎گرفت و اکنون ما آلمانی‎ها و سایر کشورهاى اروپایى و مسلمان بودیم.»

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کربلا توانست با فداکاری انسان‌های والا و ریخته‌شدن خون پاکان و اسارت آل رسول، کاخ ظلم و ستمگرى را برای همیشه در هم بکوبد، عنوان کرد: ما نیز با تأسی به همین سیره کاخ سلطنتی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ملک‌الملوکی را فروریختیم که البته این راه هنوز ادامه دارد و باید وارثان خون شهیدان و ایثارگران خسته نشوند و تا رسیدن به نتیجه قطعی که نابودی استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم پلید کودک‌کش است با اراده محکم راه را ادامه دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بدانیم وقتی برای خدا کار می‌کنیم، شکست معنا ندارد و به تعبیر حضرت امام(ره) «کشته بشوید، بهشتى هستید؛ بکشید هم بهشتى هستید»؛ لذا «فهمیدن راه درست و استقامت در آن تا رسیدن به نتیجه» درس‌هایی است که امروز همه اعم از مردم و مسئولان باید از عاشورا بگیریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه در واقعه‌ای مثل برجام و خسارات فراوانی که به مردم و کشور زد باید جدی‌تر و محکم‌تر قدم برداشت، یادآور شد: همین دو گام محدود که اخیراً در مقابل زیاده‌خواهی‌های سلطه‌طلبان در صحنه دیپلماسی برداشته شد و در کنارش پهپاد اسقاط و کشتی انگلیس توقیف شد که بیان اقتدار دفاعی و نظامی کشور را می‌کرد، پیامدهای میمون و مبارکی برای کشور داشته است و قسمتی از توان هسته‌ای دوباره فعال شد و همه به‌خوبی فهمیده‌اند که در این نوبت ایران بنا ندارد منفعلانه برخورد کند و بر مواضع خودش برای جبران گذشته مصمم است.

حسینی‌همدانی در ادامه بابیان اینکه همین حرکت، قدرت‌ها به‌‌ویژه اروپای دلال را به واکنش و مهار رویه ایران وادار کرده است و می‌خواهند ایران گام سوم را برندارد و به حالت قبل بازگردد، عنوان کرد: این مسیر ولو دیر اقدام شده اما راه درستی است و باید آقایان همین مسیرِ کاهش تعهدات برجامی را با قدرت تا جبران تمام خسارت‌ها محکم پیش ببرند.

وی افزود: عده‌ای هم دانسته یا ندانسته توان ایران را در گام سوم کم نکنند و به دشمنان اطمینان ندهند و آنان را امیدوار نکنند که ایران از برجام بیرون نمی‌رود و یا غنی‌سازی را ۲۰ درصد نمی‌کند؛ لذا با توجه به بیان کارشناسان فنی بهترین اقدام در گام سوم این است که ایران سایت غنی‌سازی فردو را برای تولید اورانیوم موردنیاز از فاز تحقیقاتی خارج و وارد فاز صنعتی کند.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه گفتمان حسینی و عاشورایی که نباید تن به ذلت داد و در مقابل ظالمان باید از جان مایه گذاشت، توانسته بینی مستکبرین را به خاک بمالد، بیان کرد: بیانات سید مقاومت سید حسن نصرالله و تهدیدی که خواب و خوراک را از صهیونیست‌ها گرفته را شنیدید و عملکرد و حمله غافلگیرانه موشکی حزب‌الله به خودروی نظامی رژیم پلید و کشته شدن سرنشینان آن در پاسخ به ترور دو جوان رزمنده لبنانی در سوریه را حتماً متوجه شدید.

وی در ادامه تصریح کرد: جالب‌بودن مسئله اینجاست که رژیم خبیث در آماده‌باش کامل نظامی بوده و تمام دستگاه‌های جاسوسی همه خطوط را کنترل می‌کرده است؛ اما نتوانستند تدبیر کنند. حرکاتی که در حمله به عراق و سوریه دارند همه از روی استیصال و دادن روحیه به خود است والا به‌خوبی می‌دانند که به‌زودی رژیم صهیونیستی از نقشه دنیا محو خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ما از امام حسین علیه‌السلام یاد گرفتیم که یاور مظلومان و ستم دیدگان باشیم، ادامه داد: چهار دهه است با وجود فشارهای سختِ دنیای استکباری به‌اندازه توان از ملت فلسطین دفاع کرده‌ایم و اخیراً هم اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در نامه‏‌ای به مقام معظم رهبری، از حمایت‌های رهبری و مردم ایران ابراز تشکر و قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار