عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا و اروپا قصد دارند ملت ایران را ذلیل کنند اما ملت ایران ملتی عاشورایی است و ذلیل شدنی نیست و فریادش هیهات من الذله است.
کد خبر: ۷۷۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 07 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه بصیرت عاشورایی که در امامزاده محمد (ص) کرج برگزار شد، گفت: هر لحظه در یمن آدم و شیعه می کشند. شمر آل خلیفه در بحرین است که دو جوان مانند دسته گل را به خاطر عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) گردن می زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: عاشورا را تنها عاشورای دیروز و یزید را تنها یزید دیروز نبینید؛ مراقب باشید و توجه کنید که در چه اردوگاهی هستید. تنها اردوگاه اباعبدالله الحسین (ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و این نظام است که نام حسین (ع) و کربلا را پرآوازه نگه می دارد.

وی مطرح کرد: افرادی وجود دارند که مجلس عزاداری برگزار می کنند و نامی از شهدا نمی برند و در عین حال ادعای حسینی بودن دارند. کدام حسینی؟ کسی که حسینی باشد با اردوگاه حسین (ع) مخالفت نمی کند؛ هر روز عاشوراست بدین معنا که هر روز باید خود را ارزیابی کنیم و بدانیم که یار حسین هستیم یا خیر؟

خاتمی با بیان اینکه یاران امام حسین (ع) را عاشقان خدا دانست و افزود: نام بیش از 30 نفر در تاریخ ثبت شده که به حسین (ع) و یارانش پیوستند. عزادار حسین (ع) باید به نماز جماعت و جمعه و مستحبی بها دهد زیرا نمازهای مستحبی ملاقات خصوصی با خداست. حسین (ع) عاشق خدا بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: شما که برای عاشق خدا اشک می ریزید و گریه می کنید در مسیر حسین حرکت کنید. عزادار امام حسین (ع) با افتخار ظهر عاشورا هر کجا که باشد نماز را به پا می دارد. کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا این است که یاران ابا عبدالله (ع) عاشق بی قرار شهادت بودند و شهادت را باختن نمی دیدند و آن را برنده شدن می دانستند.

وی با اشاره به ولایتمدار بودن یاران امام حسین (ع) عنوان کرد: تمام کربلایی ها و عاشورایی ها ولایتمدار بودند چه ان ها که به شهادت رسیدند و چه آن هایی که اسیر شدند و آزادگان کربلا بودند؛ رهبر معظم انقلاب قطره ای دریای حسین (ع) و کربلا هستند. ولایت ایشان ولایت امیرالمومنین (ع) است؛ امروز حسینیان و عاشورائیان تا آخرین نفس و قطره خون از ولایت جدا نخواهند شد.

خاتمی با بیان اینکه آزادگان کربلا هم عاشورایی بودند و عزت حسینی و عاشورایی را حفظ کردند، افزود: بانوان عاشورایی اجازه ندادند شعله نهضت اباعبدالله الحسین (ع) خاموش شود. عاشورا جرقه نبود، یک جریان است و می شود هر روز عاشورایی بود.

وی اذعان کرد: به صراحت می گوییم آمریکا و اروپا قصد دارند ملت ایران را ذلیل کنند اما ملت ایران ملتی عاشورایی است و ذلیل شدنی نیست و فریادش هیهات من الذله است؛ مسؤولان ما این واقعیت را بدانند که آمریکا و اروپا مشابه هم هستند هر دو بر برخورد با نظام اسلامی مصمم هستند اما ما عاشورایی و کربلایی هستیم و همانند سید الشهدا (ع) مقاومت می کنیم و آن ها را ناکام خواهیم گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در این مجالس نورانی در جوار یک هزار و 700 شهید هستیم که هر کدام یک گل معطر عاشورایی هستند. این اجتماع آبرومند و فاخر با کربلا و عاشورا بیعت دارند و راه آن ها را دنبال کنند؛ همه شما خواهید دید که عاشورای امسال نسبت به سال های گذشته به مراتب باشکوه تر برگزار می شود و این تحلیل عشق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار