هفده تیم نظارتی اداره کل دامپزشکی استان البرز با هدف کنترل ذبح بهداشتی قربانی به مناسبت ایام ماه محرم در مناطق شهری و روستایی استان فعالیت می کنند.
کد خبر: ۷۷۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 05 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون اداره کل دامپزشکی البرز با بیان اینکه دامپزشکی در این ایام خدمات رایگان به هیات های عزاداری ارایه می‌دهد، افزود: اجرای سنت قربانی در مسیر هیات‌های عزاداری نیازمند توجه به رعایت بهداشت و سلامت مردم است.

دکتر جمالی افزود: با هدف حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و دام، مردم باید در ایام ماه محرم از کشتار دام در معابر عمومی تا حدامکان خودداری کنند.

وی اظهار داشت: وجود بیش از ۸۰۰ مورد بیماری مشترک و قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب کریمه کنگو، نشان ازاهمیت رعایت بهداشت از سوی مردم و هیات های مذهبی است.

جمالی ادامه داد: پرهیز از کشتار دام‌های بیمار، شستشوی محل ذبح دام با مواد ضدعفونی کننده و دفن بهداشتی آلایش غیرخوراکی از جمله اقدامات بهداشتی است که می تواند پس از ذبح دام صورت گیرد.

وی افزود: در این ایام هفت تیم ثابت و ۱۰ اکیپ سیار متشکل از ۱۵ نفر دامپزشک ، ۱۷ نفر بازرس و ۱۰ نفر از ناظران شرعی، در استان آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند .

مردم البرز می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن رایگان ۱۵۱۲ تماس بگیرند تا اکیپ‌های سیار دامپزشکی بلافاصله در محل حاضر و نسبت به معاینه دام های قربانی اقدام کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های ثابت دامپزشکی نیز در مراکز دامپزشکی شهرستان های استان  مستقر و آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار