رئیس مرکز بهداشت خوزستان خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از فعالیت 48 اکیپ در برنامه تشدید بازرسی‌های بهداشتی در محرم خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 05 September 2019

دکتر مهدی حسینی‌زاده با اشاره به انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تأمین مواد اولیه نذورات، مراکز تهیه و توزیع نذورات، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها اظهار کرد: در این خصوص، برنامه‌ریزی با ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط جهت حفظ سلامت برگزاری مراسم و حفظ سلامت عمومی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری برنامه‌های تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌های ماه محرم با تشکیل 48 اکیپ در 20 شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با مشارکت 273 بازرس و سایر نیروهای پشتیبانی در حال اجرا است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بررسی وضعیت سلامت محیط مواکب، حسینیه‌ها، تکایا و مساجد با محوریت نظارت بر سلامت مواد غذایی، وضعیت بهداشتی محل تهیه نذورات، ارائه آموزش‌های بهداشتی در محل به متولیان عزاداری‌ها و نظارت بر سلامت متولیان تأمین‌کننده و توزیع‌کننده غذا با تأکید بر نظارت بر سلامت آشامیدنی‌ها، آب شرب و یخ مورد استفاده در مراسمات، عمده نظارت‌های تیم‌های بهداشتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظارت تیم‌های بازرسی از مواکبی که در زمان صبحگاهی فعالیت می‌کنند، آغاز می‌شود و به صورت تشدیدیافته از عصر تا پاسی از شب و تا پایان فعالیت مواکب ادامه دارد.

حسینی‌زاده با بیان اینکه تأیید سلامت افراد فعال در مراسم الزامی است، تصریح کرد: نحوه تأیید سلامت افراد فعال در مواکب و تکایا، حسینیه‌ها و مساجدی که با نوشیدنی‌ها و مواد غذایی ارتباط مستقیم دارند، با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ملزم کردن مسئولان مواکب جهت معرفی تمامی افراد فعال در این زمینه به مراکز بهداشتی درمانی جهت انجام معاینات پزشکی و تأییدیه سلامت افراد انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت مسائل بهداشتی در مواکب، حسینه‌ها، مساجد و تکایا و هیات‌ها با سامانه تلفنی 190 تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری لازم انجام شود.

برچسب ها: بهداشت ، محرم98
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار