معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: تولید محتوای مجرمانه در سایت های خبری مجاز و غیر مجاز برخورد قانونی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۷۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 04 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ یونس قیطانی افزود: چنانچه سایت های خبری دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات، تولید محتوای مجرمانه داشته باشند به طوری که در فهرست جرم های مورد اشاره در قانون مطبوعات قرار گیرد، این مساله از طریق مبادی ذیربط و مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تولید محتوای مجرمانه سایت های دارای مجوز تخلف محسوب شده و این موضوع از طریق قانونی مختلف همچون هیات نظارت بر مطبوعات و دادسرای فرهنگ و رسانه و ‌... مورد پیگیری قرار می گیرد.

معاون ارشاد اسلامی ایلام در خصوص فعالیت سایت های خبری بدون مجوز نیز گفت: با توجه به اینکه این سایت ها مجوزی از این هیات نظارت بر مطبوعات ندارند در صورت تولید محتوای مجرمانه و تخلف ، بر اساس قانون مشمول جرایم رایانه ای شده و از سوی مراجع قضایی ، دادستانی و پلیس فتا با آنها برخورد قانونی می شود.

به گفته قیطانی، شاکیان از محتوای مجرمانه در سایت های بدون مجوز می توانند از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری کنند.

وی تعداد سایت های خبری دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات این استان را ۴۳ مورد عنوان کرد و گفت: اکنون ۱۷ سایت خبری دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز از این اداره کل هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار