حجت الاسلام سید علی حسینی نیز با تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان در ماه محرم اظهار داشت: امسال طرح بصیرت عاشورایی مانند سال‌های گذشته با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 02 September 2019
مدیرکل اوقاف همدان گفت: بقاع متبرکه استان همدان دارای ۴۹ هزار رقبه هستند که ۴۷ هزار از این تعداد باید درآمدزا باشند.

به گزارش تسنیم ، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سنت حسنه وقف تنها منحصر به نظام اسلامی نیست و در دیگر کشور‌ها نیز این سنت حسنه در قالب امور خیریه، احداث دانشگاه و ... انجام می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: استفاده از تکنولوژی‌های نوین بهره وری موقوفات را افزایش می‌دهد

 وی با اشاره به جایگاه استان در عرصه وقف و قرار گرفتن در گروه "ب" کشور افزود: موقوفات استان همدان به دو بخش انتفاعی و منفعتی تقسیم شده، که مطابق با نیات واقفانشان اداره می‌شوند.

مدیرکل اوقاف همدان بیان کرد: در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان نام هزار و ۹۳۱ مسجد، ۴۷۷ حسینیه و ۷۹۹ موقوفه به ثبت رسیده است.

 وی با اعلام اینکه در استان همدان ۲۲۳ امامزاده واجب التعظیم به خاک سپرده شده‌اند، گفت: بقاع متبرکه استان همدان دارای ۴۹ هزار رقبه بوده که ۴۷ هزار از این تعداد باید درآمدزا باشند.

حاجی زین العابدینی با اشاره به اینکه در استان همدان ۱۰۹ موقوفه وجود دارد که برای امام حسین (ع) یا عزادارای مرتبط با محرم وقف شده‌اند، عنوان کرد: امسال در اربعین حسینی ۵ موکب در استان فعال می‌شوند که سطح خدمات آن‌ها متناسب با نیات واقفانشان خواهد بود.

 وی با اعلام اینکه در دهه محرم ۳۷ مبلغ اعزامی از قم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند تا به امر تبلیغ بپردازند، ابراز کرد: امسال طرح اعزام زائر اولی‌ها به عتبات عالیات و مشهد مقدس نیز انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف همدان درباره برنامه‌های اوقاف همدان در بخش اشتغالزایی نیز بیان کرد: برای این بخش نیز با سه سرمایه‌گذار صحبت کرده و به زودی قرارداد همکاری منعقد می‌شود.

 وی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان آمادگی دارد با همه افراد حقیقی و حقوقی که بتوانند در عرصه اشتغالزایی فعالیت کنند، همکاری کند.

حاجی زین العابدینی درباره پرونده موقوفه شاهزاده حسین (ع) نیز مطرح کرد: طبق آخرین جلسه که با حضور مسئولان استان و وزیر اقتصاد برگزار شد مقرر گردید طرح استان، برای بازگشایی مسیر از میدان امام (ره) و ساختمان ارزی بانک ارایه شود که این کار نیز انجام و طرح مربوطه به دفتر وزیر ارسال شده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پیش بینی می‌کنیم ساختمان ارزی بانک ملی تا بهمن ماه تحویل داده شده و طرح ایجاد رواق از سمت میدان امام (ره) به سمت امامزاده نیز فروردین ماه سال آینده اجرایی شود.

طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه شاخص همدان برگزار می‌شود

حجت الاسلام سید علی حسینی نیز با تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان در ماه محرم اظهار داشت: امسال طرح بصیرت عاشورایی مانند سال‌های گذشته با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر برگزاری مراسم سخنرانی، عزاداری و خیمه‌های معرفت، برنامه‌های شاخصی مانند همایش لبیک یا حسین (ع) همزمان با سالروز ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا با هدف تجدید بیعت با امام حسین (ع)، همایش نوجوانان عاشورایی با نام احلی من العسل، همایش شیرخوارگان حسینی و همایش رهروان زینبی ویژه بانوان نیز در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف همدان با بیان اینکه امسال طرح بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه شاخص استان همدان برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های اوقاف و امور خیریه با شعاری محوری «شهادت افتخار ماست» با حضور ۴۰ مبلغ غیربومی و ۳۰ مبلغ بومی در استان همدان برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: در بخش کمک به هیئت‌های مذهبی نیز از محل نیات واقفان خیراندیش مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که متناسب با شرایط شهرستان‌ها و نیات واقفان هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار