مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال قوع گرد و خاک در شرق، جنوب شرق و جنوب غرب کشور طی دو روز آینده، از بارانی شدن استان‌ها در نوار شمالی کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 02 September 2019

 

تابناک / احد وظیفه اعلام کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه ۱۱ شهریور)، برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و برای شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا و پس‌فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ شهریور)، مجدداً با نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهیم داشت، گفت: شدت این بارش‌ها در استان گیلان خواهد بود. همچنین در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان نیز در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روز پنجشنبه (۱۴ شهریور) برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی دو روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب ریزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرد: امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ شهریور)، در جنوب غرب کشور به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک دور از انتظار نیست. گفتنی است که فردا و پس‌فردا ( ۱۲ و ۱۳ شهریور)، شمال و مرکز خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت دو روز آینده گفت: فردا (سه‌شنبه ۱۲ شهریور)، هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال وزش باد شدید خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۳ درجه سانتیگراد و در پایین ترین نقطه به ۲۶ درجه سانتی‌گراد برسد، همچنین پس‌فردا (چهارشنبه ۱۳ شهریور)، هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۱ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار