جولان سگ های بلاصاحب در کرج و احتمال بروز بیماری های مختلف از جمله هاری و کیست هیداتیک، علاوه بر شهروندان، انتقاد و گلایه فرماندار ویژه کرج را درپی داشت.
کد خبر: ۷۷۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 02 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ در سال‌های گذشته برای خلاصی از دست سگ‌های بلاصاحب شهرداری اقدام به کشتن سگ‌ها می‌کرد اما با افزایش اعتراضات نهادهای حامی حیوانات این اقدام متوقف شد.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج در نشست ساماندهی سگ های بلاصاحب در فرمانداری کرج افزود: جولان سگ های بلاصاحب در این شهرستان بیداد می کند و این روزها شاهد مهاجرت سگ‌هایی از شهرهای همجوار کرج نیز هستیم به طوری که جزیی از مبلمان شهری نیز شده‌اند.

غفور قاسم پور افزود: اجرای طرح های ضربتی در این زمینه ضرورتی انکارناپذیر است که باید هرچه سریع تر مورد توجه قرارگیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی سالیان  گذشته با این روند شاهد رشد جمعیت سگ ها در کرج نبودیم که این امر ناشی از عدم پیش بینی اقدامات پیشگیرانه در این زمینه بوده و جولان سگ ها سیمای شهر کرج را مخدوش کرده است.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه مردم باید برای ترددهای شبانه در سطح شهر از وجود سگ های بلاصاحب در ایمن باشند، گفت: این روند آرامش صوتی و بصری شهروندان را تحت شعاع قرار داده است.
فرماندار ویژه  کرج، کمک حامیان حیوانات را نیز یکی از راهکارها برای ساماندهی این جمعیت عنوان کرد و اظهارداشت: خوشبختانه در استان وفاق و همدلی خوبی بین مسولان وجود دارد و باید از این ظرفیت نیز بهره مند شد.
فرماندار شهرستان کرج با تأکید بر ضرورت ورود جدی دامپزشکی و سایر دستگاه های مسئول در این شهرستان افزود: ایجاد توازن و کنترل در این زمینه با بهره گیری از تجارب و اقدامات سایر کلانشهرها بسترها را برای رسیدن به جایگاه مطلوب فراهم می کند.

قاسم پور تاکید کرد: جلسات ساماندهی سگ های بلاصاحب به صورت مستمر تشکیل شود و دستورالعمل های لازم نیز اجرایی شود و توسعه پناهگاه برای آنها از اولویت هایی است که باید در دستور کار شهرداری ها قرار گیرد.
در این جلسه سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گزارشی از روند اقدامات انجام شده در ساماندهی سگ های بلاصاحب ارائه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار