معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: برای اولین بار گردشگری دینی در طول سه دهه محرم امسال توسط اداره کل اوقاف استان فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۷۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 01 September 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی ظهر یکشنبه در آستانه آغاز ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر در استان فارس با اعلام اینکه مراسم افتتاح خیمه معرفت حسینی برگزار خواهد شد، از اجرای طرح شمیم حسینی خبر داد و گفت: حمایت و کمک به این هیئت‌ها در سراسر استان از محل اجرای واقفان خیراندیش انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمک به هیئات مذهبی در طول سال در برنامه‌های مناسبتی استمرار دارد، افزود: ٥٠٠ هیأت در اماکن مذهبی مستقر هستند.

حجت الاسلام صفری گرایی گفت: در ۳۰ بقعه متبرکه استان فارس مراسم شمیم حسینی و خیمه معرفت اداره کل اوقاف استان فارس برپا می‌شود که در این خیمه‌ها به هیئات مذهبی ارائه خدمات عاشورایی می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس در ادامه با اعلام اینکه کمک‌هایی که قرار است به هیئت‌های مذهبی شود در خیمه‌های معرفت توزیع خواهد شد، گفت: این برنامه از امروز آغاز می‌شود و هیئت‌هایی که دارای مجوز هستند و در سطح شهر شیراز فعالیت می‌کنند حواله دریافت خواهند کرد در واقع این اقلام به صورت ارزاق به مدت ۴ روز توزیع می‌شود.

وی همچنین از برپایی خیمه‌های معرفت در نقاطی از شیراز نام برد و افزود: امامزاده سید محمد در خیابان قصردشت، امامزاده سید محمد در محله پودونک و امامزاده سید صادق مهدی آباد بخشی از اطعام توسط یک هیئت امنا در خانه‌های افراد فقیر اطراف توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان فارس همچنین، گفت: در تمامی بقاع متبرکه همراه با اطعام، مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

صفری گرایی یادآور شد: طبق دستورالعمل، حواله‌های ارزاق جهت هیئت‌های مذهبی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است، اما ما در سطح شیراز سقف را ۵۰۰ هزار تومان قرار داده‌ایم.

به گفته معاون فرهنگی اوقاف استان فارس، در طول سه دهه محرم برای اولین بار گردشگری دینی توسط اداره کل اوقاف استان فارس اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در فصل گردشگری استان فارس مبلغینی را از قم در مسجد نصیرالملک و حرم علی بن حمزه (ع) مستقر می‌کنیم و امسال ۵ نفر مبلغ مسلط به زبان‌های مختلف خارجی مستقر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار