طرح توسعه فیبر نوری در پنج شهرک صنعتی اشتهارد، کوثر، بهارستان، نظرآباد و هشتگرد استان البرز توسعه یافت.
کد خبر: ۷۷۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 01 September 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ استان البرز به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور و ملقب به مهد علم و فناوری ۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی دارد  که توسعه و دسترسی به زیر ساختهای فنی و نوین ارتباطی روز در آن انکار ناپذیر است.

مدیر عامل مخابرات  استان البرز حمید همت زاده در همایش مدیران شرکت های تجاری سازی استان البرز افزود: اکنون حدود سه هزار سرویس دیتا به نهادها و ادارات استان واگذار شده که آمادگی لازم برای  انجام تفاهم نامه و تضمین خدمات (sla) در زمینه بعضی از سرویس های دیتا وجود دارد.

 ۹ شرکت خدمات اینترنتی در البرز فعال است که  ۵۸ درصد مشترکان خدمات اینترنتی از مخابرات و ۴۲ درصد از سایر شرکت ها خدمات دریافت می کنند.

اکنون  بیش از ۲ هزار و ۸۰۰  مشترک سرویس تجاری دیتا در استان وجود دارد که این تعداد ، سه درصد کل مشتریان تجاری کشور را تشکیل می دهند.

همت زاده بیان داشت:  اجرای سرویس تضمین در ارائه کیفیت بالای سرویس های درخواستی مشتریان «sla»  موجب شده که میزان رضایتمندی در بین مشتریان افزایش یابد.

 تاکنون بیش از چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان احداث شده است.

 امسال در بخش «ای. دی. اس. ال»   ۱۵ هزار پورت  در البرز دایر شده و ۱۶۴ هزار مشترک از این سرویس استفاده می کنند.

توسعه فیبر نوری در مناطق روستایی نیز از اولویت برنامه های اداره کل مخابرات استان البرز است که بخشی از آن نیز انجام شده است.

طی سال جاری ۱۹ هزار شماره تلفن ثابت جدید دایر شده که میزان تلفن ثابت فعال در استان البرز به یک میلیون و ۹۱ هزار مشترک رسیده است. 

برچسب ها: صنعت ، فیبر نوری ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار