مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: این فرهنگسرا همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم میزبان بیست و ششمین آیین تعزیه‌خوانی است.
کد خبر: ۷۷۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 31 August 2019

مجالس تعزیه‌ در فرهنگسرای خاوران اجرا می‌شود

به گزارش تابناک تهران، از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو اظهارداشت: این مجالس توسط گروه شهید فلاحی به سرپرستی حاج مرتضی نمکی برای به تصویرکشیدن گوشه‌ای از رشادت‌های سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش اجرا می‌شود.

وی گفت: مجالس تعزیه‌ در فرهنگسرای خاوران با مجلس شهادت شاه‌چراغ، از روز یکشنبه ۱۰ شهریور آغاز و در ادامه ۱۰ مجلس دیگر اجرا می شود.

قضات‌لو، پاسداشت قیام خونین کربلا، ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی شهروندان با میراث غنی فرهنگی و هنری در زمینه آیین‌های نمایشی را از اهداف این برنامه عنوان کرد.

رئیس فرهنگسرای خاوران اظهارداشت: تعزیه به‌ عنوان شیوه نمایشی و آیینی ذکر مصیبت یکی از کهن‌ترین و ریشه‌دارترین شکل آیین‌ها و خرده روایت‌های نمایشی در ایران است که به علت ارتباط صمیمی و بی‌واسطه با باورها و تفکرات عموم مخاطبان، جای خود را در تاروپود زندگی مردم بازکرده است.

وی با اشاره به شباهت حرکت مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) در سال‌های اخیر با حرکت کسانی که در دوران خلفای عباسی با نثار جان خود نگذاشتند قبر مطهر سیدالشهدا(ع) از بین برود، افزود: اگر آنجا کسانی فداکاری نمی‌کردند، امروز شوکت و هیمنه محبّت اباعبدالله الحسین(ع) دنیا را فرا نمی‌گرفت، لذا در انتهای این برنامه جهت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر شده و هدایایی به همراه لوح سپاس تقدیم آنان می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ۱۰ تا ۱۹ شهریور ماه مصادف با اول تا دهم محرم از ساعت ۱۷ به فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم‌آباد مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار