کد خبر: ۷۷۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 31 August 2019

تابناک / امروز (شنبه ۹ شهریورماه) بیشترین بارش در استان های گیلان و مازندران خواهد بود که احتمال سیلاب ناگهانی رودخانه ها در این مناطق وجود دارد، لذا از هموطنان درخواست می شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و همچنین رفتن به ارتفاعات به علت بروز صاعقه احتمالی خودداری کنند.

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت : امروز شاهد تداوم بارش ها در استان های شمالی کشور خواهیم بود که احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در استان های گیلان و مازندران وجود دارد، همچنین شاهد کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه ای در این نواحی خواهیم بود. دریای خزر نیز مواج و متلاطم است بنابراین مسافران مراقب باشند.


امین حسین نقشینه اظهار داشت: امروز در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل انتظار رگبار باران داریم. برای برخی نقاط استان های قزوین، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شامل استان های تهران و سمنان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. فردا و پس فردا از شدت بارش ها در سواحل خزر کاسته می شود اما سه شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی دوباره کاهش دما و افزایش بارش را در این مناطق خواهیم داشت.


نقشینه ادامه داد: در ساعات بعدازظهر دو روز آینده در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز، رگبارهای پراکنده باران پیش بینی شده است.


وی گفت: روز سه شنبه به ویژه بعدازظهرها در استان های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود. همچنین چهارشنبه بارش های پراکنده در سواحل خزر ادامه دارد.
وزش باد شدید در نوار شرقی کشور


کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، شرق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می دهد که باعث بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. بنابراین به هموطنان توصیه می شود از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار