رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهریار از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران روسی و چینی برای ساخت پروژه منطقه نمونه گردشگری تخت‌رستم این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 31 August 2019
سرمایه‌گذاران روسی و چینی در شهریار منطقه گردشگری می‌سازند

به گزارش تابناک تهران، فرشید ستایشی‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان پیش‌بینی سرمایه برای انجام این پروژه را ۱۰ هزار میلیارد تومان با سه هزار اشتغالزایی مستقیم و بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در صورت بهره‌برداری کامل آن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مراحل اداری و مکاتبات برای اجرای این پروژه گردشگری انجام شده گفت:اجرای این طرح در آینده نزدیک با انجام ارزیابی‌های زیست‌محیطی و لکه‌گذاری (جانمایی) توسط شورای شهرسازی آغاز می‌شود.

ستایشی‌راد با اشاره به اینکه زمین این مجموعه گردشگری توسط مالک بخش خصوصی تامین شده است تصریح کرد: مساحت این مجموعه ۳۵۰ هکتار است که پس از انجام مراحل اداری توسط سرمایه‌گذاران چند ملیتی چینی و روسی در بازه زمانی ۱۰ساله تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی شهریار تصریح کرد: در حال حاضر مالک این طرح موافقت اصولی طرح و انشعابات برق، آب و گاز خود را دریافت کرده است.

ستایشی‌راد ادامه داد: در این طرح گردشگری قرار است هتل، مهمانپذیرهای سنتی، تله‌کابین، پیست‌های اسکی چمن، مجموعه های تفریحی و ورزشی، استخر شنا، سالن‌های کنفرانس، بازارچه و کارگاه‌های صنایع‌دستی، فضای جنگلی دست ساز و کاربری‌های دیگری برای گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شود.

وی گفت:‌ طرح منطقه نمونه گردشگری شهریار در هفت فاز تکمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار